Sayfa Yükleniyor...
Uluğbey İlk ve Ortaokul Müdürü Asil Yağcı Okullarda Başarıyı Artırma Programı (OBAP) kapsamında hazırlanan Değerler eğitiminin çocuklarda ve yetişkinlerde olumlu geri dönüşümler yarattığını söyledi
NİLGÜN TAZE
Karabağlar İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü tarafından geçen yıl hayata geçirilen Okullarda Başarıyı Artırma Programı (OBAP) Değerler eğitimi hedefine ulaşarak evrensel ilkeler arasında yer alan dürüstlük, çalışkanlık, hoşgörü, arkadaşlık gibi ilkeleri çocukların küçük yaşlarda öğrenmesini hedefliyor.
Unutulmaya yüz tutmuş değerlerin Milli Eğitim sistemine aktarılarak tekrar hayat bulmasını sağlamaya çalıştıklarını belirten Uluğbey İlk ve Ortaokul Müdürü Asil Yağcı çocukların öğrendikleri değerleri anne babalarına da aşılamaya başladıklarını söyledi. Trafik kurallarına uymayan velilerin çocuklarının uyarılarıyla toplumsal kurallara uyar hale geldiğini ifade eden Yağcı, Özellikle yağmurlu günlerde çocuklarını almaya gelen velilere okul bahçesine arabaları ile girmemeleri konusunda ikazlarda bulunduk ancak maalesef sözümüzü dinletemedik. Değerler eğitimini vermeye başlamamızın ardından ise veliler kendiliğinden okul bahçesine girmemeye başladılar. Bilinen bir gerçek vardır ki değişim birden bire olamaz, uzun bir zaman ve yoğun bir emek ister. Ancak bilirsiniz ki geri dönüşümler olumludur ve güzel meyveler alınır dedi.
KENDİ UÇAĞINI YAP
Çocukların gelişiminde önemli bir rol oynayan sosyal etkinliklere önem verdiklerini ifade eden Yağcı, Çocuklarımıza maket uçak yapmasını öğreten öğretmenimiz Eskişehire giderek önce kendisi kurs aldı. Çocuklar maket uçak yapmaktan ve onları uçurmaya çalışmaktan çok keyif aldılar. Geçen yıl satranç kursu verdiğimiz çocuklarımıza bu yılda seçmeli dersler kapsamında resim dersi vermeye başladık. Okul koromuz ise çeşitli etkinliklerde gösterdikleri performansla dikkatleri üzerine çekiyor. Dar gelirli ailelerin yaşadığı bir semtte bulunmamıza rağmen 15 kişilik bir gitar kursu açabildik açıklamasını yaptı.
FİZİKİ ŞARTLARIMIZI DÜZELTİYORUZ
Okullarının fiziki şartlarının sağlıklı eğitim verilebilmesi için yeteri kadar iyi olmadığını söyleyen Yağcı, ilk işlerinin öğretmenler odasını yenilemek olduğunu ifade ederek şunları söyledi: Okulumuzun önceliklerini belirledikten sonra sırasıyla klimalarını taktırarak parkelerini yaptırdık. Tüm bu ihtiyaçlarımızın gelirini elde edebilmek için ise geçen sene bir kermes düzenledik. Öğretmenlerimiz gönüllü olarak çevredeki esnafları dolaşarak yardım topladı. Çekilişler düzenleyerek hediyeler dağıttık ve belediyenin katkısı ile de 8e yakın stant açtık. Halk yiyecek ve giyecek içerikli olan kermesimize yoğun bir ilgi gösterdi. Öğretmenlerimizden bir tanesi tavuk şiş satarken bir diğeri dondurma satışı yaptı. Bir arkadaşımız ise tanıdığı palyaço gurubunu getirerek kermese renk kattı. Halkın yoğun ilgisi ve öğretmenlerimizin içten çabaları hem eğlenceli hem de bol kazançlı bir gün geçirmemizi sağladı.
GÖNÜLLÜ KATKILAR HAYAT VERİYOR
Birinci sınıflarda eğitim gören 150-200 civarında öğrenci olduğunu ve bu çocukların hepsinin anasınıfına giderek birinci sınıfa başlaması gerektiğini söyleyen Yağcı, Kermesimizde topladığımız paraların bir kısmı ile 18 kişi alan anasınıflarımızın sayısını arttırarak 60a çıkardık. Tüm dünyanın bildiği gibi eğitim ana sınıfında değil 2-3 yaşlarından itibaren başlıyor. Sağlıklı beslenme adı altında başlattığımız ve İlçe Sağlık Müdürlüğünden gelen uzmanlarımızın desteği ile gerçekleştirdiğimiz sağlıklı beslenme projemizden detaylı bir çalışma yaparak ailelerin beslenme alışkanlıklarından ekonomik durumlarına kadar belirlemeler yapıldı. Velilere yönelik yapılan bilgilendirme çalışmalarımıza ise İlçe Milli Eğitim Müdürlüğünün de destek vermesiyle anne babalar büyük ilgi gösterdi. Guruplar halinde verdiğimiz bu seminerlerin olumlu sonuçlar verdiğini görmek bizleri mutlu ediyor ifadelerini kullandı.
İLKELERE BAĞLILIK
Eğitimin içinde bulunduğumuz teknoloji çağında toplumsal yaşamın odak noktası olduğunu ve toplumsal sorunlara çözüm getirmenin temelinde her zaman eğitim yattığını söyleyen Yağcı şöyle konuştu: Günümüzde eğitimin görevi toplumların kendi çağdaş hedefleri doğrultusunda, bilimsel düşünme gücüne sahip ve sorunlu kuşaklar yetiştirmektir. Bu nedenle eğitim kurumlarının görevleri hem değişmiş, hem artmış, hem de zorlaşmıştır. Bu bağlamda eğitim sistemi içindeki ilkelerimiz öğrenci merkezli yaklaşımlarla sürekli öğrenme başarısına ulaşmak, eğitim, öğretimde güvenli ve sağlıklı ortamlar oluşturmak, sosyal, kültürel, sportif faaliyetlerle öğrenci gelişimine katkılar sağlamaktır. Ayrıca okulumuzun atmosferinde işbirliği, dayanışma ve takım çalışmasını ön plana çıkararak, tüm paydaşların yönetime katılımıyla değişim ve gelişmeyi sağlamaya çalışıyoruz. Atatürkün Öğretmenler, sizin başarınız Cumhuriyetin başarısı olacaktır sözünün vermiş olduğu sorumlulukla öğrenci merkezli çalışmalarımız, günden güne artan bir değerle iyileştirilmekte ve mükemmele ulaşmak için çalışılmaktadır.
OKUL TARİHÇESİ;
Okulumuz Özel İdare tarafından 1987 yılında 12 derslik olarak 300 öğrenci ve 8 öğretmenle Uluğbey İlkokulu olarak eğitim öğretime başlamıştır.1987-1988 öğretim yılı sonunda 45 öğrenci mezun etmiştir. 2002 yılında 7 dersliği ve bir salonu bulunan ek bina inşaatına başlanmış 2002-2003 Öğretim yılında eğitim-öğretime açılmıştır.
Çevrenin sürekli göç alan bir konumda olması ve mevcutların artması nedeniyle ek derslik ihtiyacı doğmuştur. Bu nedenle İl Milli Eğitim ve İl Özel İdaresine yaptığımız müracaatlar neticesinde, 9 derslikli 3.binamızın yapılmasına karar verilmiş 2004-2005 yılında proje ve yapım aşaması tamamlanarak, 2005-2006 Öğretim yılında faaliyete geçmiştir. 2013-2014 Öğretim yılında tüm sınıflar için velilerimizin de desteklerini alarak projeksiyonlu eğitim projemizi hayata geçmiş durumdayız.
2005-2006 Öğretim yılında %100 Eğitime Destek Kampanyası çerçevesinde okulumuza 20+1 kapasiteli internet bağlantılı bilgisayar sınıfı kurulmuş ve faaliyete geçmiştir.2006-2007 Öğretim yılında %100 Eğitime Destek Kampanyası çerçevesinde okulumuza 20+1 kapasiteli internet bağlantılı BTS sınıfı kurulmuş ve faaliyete geçmiştir.
MİSYON VE VİZYON;
Misyonumuz; Atatürk ilke ve inkılâpları doğrultusunda çağdaş, yenilikçi ve çağın ihtiyaçlarına cevap veren, sosyal ve psikolojik yönden sağlıklı, kendine güvenen, başarılı öğrenciler yetiştirmek, çevreye yarar sağlamak ve tüm paydaşlarının memnun olduğu bir kurumu planlı, sürekli ve düzenli çalışarak oluşturmaktır.
Vizyonumuz; eğitim - öğretimde iyi bir okul kültürü oluşturup velilerce tercih edilen, bilgi, beceri ve teknolojinin etkin kullanımını sağlayan, sosyal kültürel ve sportif alanlarda ilimizde model bir okul olmaktır.
4-5 yaşların genel psikolojik özellikleri;
Bilişsel, duygusal ve sosyal gelişim olarak 4-5 yaşı kapsayan iki yıllık yelpaze deki farklılıklarla birlikte bu yaş çocuklarının büyük ölçüde ben merkezcilikleri devam eder. Genelde neşeli olduğu yaşlarda daha bağımsız, inatçı ve kendi isteği ile hareket etme değişimi gözlenir. Aile içinde geçerli olan bazı kuralları, yavaş yavaş paylaşmayı, isteklerinin yerine getirilmesi için sabırlı olmayı öğrenmeye de başlar. Yaşıtlarını veya yetişkinleri sürekli taklit eder, onların davranışlarını ve sözlerini tekrarlar. Çevresi ile sözlü iletişim kurabilen, yaşıtlarıyla kısa süreli de olsa oynayabilecek şekildeki birlikteliği onun sosyalleşme yolundaki ilk gerçek deneyimleridir. Genellikle kendi isteklerinin yerine getirilmesi ile ilgili, talepler nedeniyle çıkacak çocuklar arasındaki çatışmalar için bir yetişkinin rehberliğine her zaman ihtiyaç vardır. Bu çatışmalarda arkadaşlarına kabadayılık taslar, gözdağı verip sürekli böbürlenir. Dili kullanması çevresi tarafından sunulan dil ortamı ile ilişkili olarak gelişir. Kullanılan dilin kalitesi, çocukla konuşma sıklığı, sorulara cevap verme veya soru sorma yoğunluğu, emir cümleleri değil, sıfatlar, zamirler gibi tanımlayıcı sözcüklerin kullanılması dil gelişimi için önemlidir. Yetişkinlerden duyduğu, gördüğü iyi-kötü her şeyi taklit eder. Dili bozuktur, küfredip, kötü sözler söyleyebilir. Başkalarına isim takar, arkalarından bağırır. Yakın geçmişteki olayları, deneyimleri, olup bitenler arasında ilişki kurarak anlatır. Özellikle sevdiği insanlara karşı çelişkili duygular içindedir. Bu nedenle zaman zaman hem bedeniyle hem de sözle kızgın ve saldırgan olabilir. Toplum içinde bazen olumlu bazen olumsuz davranır. Bu yaşlardaki çocuklar, yetişkinin isteklerini mantıklı olarak açıklamasını ister. Kendi davranışlarını, yetişkinleri çekinmeden eleştirir, zaman zaman küfür sayılabilecek kelimeleri kullandığı, yetişkine karşı çıktığı gözlenebilir.
Haber Merkezi