Velilerin ilgisi eğitimcileri mutlu ediyor

Rıza Özmenoğlu İlkokulu Müdürü Besra Şahin, okul kütüphanelerini çok amaçlı bir kullanım alanına dönüştürdüklerini belirterek drama dersleri de vermeye başladıklarını söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 22.01.2016 07:59
  • Güncelleme Tarihi : 22.01.2016 07:59
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Velilerin ilgisi eğitimcileri mutlu ediyor

NİLGÜN TAZE

İsmini okul arsasını bağışlayan Rıza Özmenoğlu isimli bir hayırseverden alan okula zaman içinde artan ihtiyaca cevap veremediği için ek bir bina yapılır. Bölgenin en iyi okulları arasında yer alan okul bugüne kadar çok değerli isimlerin yetiştiği bir okul olarak anılıyor.

550 öğrenciye, 23 sınıfta, 35 öğretmenle eğitim verdiklerini belirten Rıza Özmenoğlu Okul Müdürü Besra Şahin veliler tarafından tercih edilen bir okul olduklarını söyledi. Okullarının yeşil bir alana sahip olduğunu ifade eden Şahin, velilerin sosyo-ekonomik durumlarının orta seviyede olduğunu belirterek, “Belirli periyotlarla velilerimize yönelik nasıl doğru çocuk yetiştirileceğine dair bilinçlendirme seminerleri veriyoruz. Velilerimiz o kadar ilgi gösterdiler ki katılım çok fazla olduğu için salonumuz yeterli gelmedi. Velilerimizin hem çocuklarına karşı ilgili olmaları hem de okulumuzun ihtiyaçlarına karşı duyarlı davranmaları beni mutlu ediyor. Öğrencilerimiz uyum göstermekte çok fazla zorlanmıyorlar. Her hangi bir sıkıntı ile karşılaştığımızda da rehber öğretmenlerimiz devreye girerek çocuğumuzun uyumlanmasına yardımcı oluyorlar” ifadelerini kullandı.

“KALPLERİ KAZANMAK BİLİNÇ İSTER”

Anne-babası ayrılmış, ikinci evlilik gerçekleştirmiş ya da sadece annesi ile yaşayan çocuklarla okullarında görev yapan iki rehber öğretmenin ilgilendiğini ifade eden Şahin, okullarında çözemedikleri psikolojik sorunları Rehberlik Araştırma Merkezi’ne yönlendirdiklerini belirtti.

Şahin, “Anne ya da baba yönü eksik olan çocuklar bu yoksunluğunu hırçınlığını başka yollarla çıkarmaya çalışıyorlar. Bu çocuklarımızın ailelerini çağırarak özel olarak konuşmayı tercih ediyoruz.  Daha önceki okulumda aşırı hırçın davranarak saldırganlık gösteren bir öğrencimle iletişim kurmakta zorlanmıştım. En sonunda daha yakın bir diyalog kurmaya çalışarak ona büyüdüğünde ne yapmak istediğini sordum. Hayalinin köfteci olmak olduğunu söylediğinde arkadaşları gülmeye başladılar. Bende çocuğumuzun kendini değerli hissetmesini sağlayabilmek için arkadaşlarına dönerek insanların köftecilere de ihtiyacı olduğunu ve arkadaşlarının çok güzel bir köfteci olabileceğini söyledim. Sonuçta insanların ne olmak istediğini bilmenin de güzel bir erdem olduğunu söylemek diğer çocukların arkadaşıyla alay etmesini engelledi. Çocuğumuz bu onarıcı davranışımdan etkilenmiş olacak ki eski saldırgan ve küfürlü tavırlarını terk ederek daha sağlıklı davranmaya başladı” şeklinde konuştu.

“GÖREREK ÖĞRENİYORUZ”

Satranç, resim, drama gibi sosyal etkinlikleri kendi bünyelerinde gerçekleştirmeye çalıştıklarını ve paralı olduğu için dışarıdan eğitim veren kurumlara ailelerin bütçeleri el vermediği için gönderemediklerini belirten Şahin, “Göztepe Kulübü yakın olduğu için bu kulübümüzle irtibata geçmeye çalıştık ancak bazı nedenlerden dolayı bu girişimimiz yarım kaldı. Yılsonu mezuniyet kutlamalarına hazırlıkların yanı sıra belirli aralıklarla çocuklarımızı huzur evi ziyaretlerine, deprem araştırma merkezine, sergi gezilerine götürüyoruz. Okulumuz öğrencilerinin kendi elleri ile yaptıkları resimleri sergilemek üzere bir resim sergisi açtık. Çerçevelettiğimiz resimler halen okul koridorlarımızda sergilenmekte ve çocuklarımız bizden mezun olduklarında resimlerini hatıra olarsak saklamaları için onlara hediye edeceğiz” dedi.

MİLLİ EĞİTİM’DEN DESTEK

Normal eğitime geçişin ardından derslik olarak kullanılmayan 7 adet odayı sınıfa dönüştürdüklerini ve okulun fiziki ihtiyaçları için Milli Eğitim’den destek aldıklarını ifade eden Şahin, sıraları İlahiyat Fakültesi’nden aldıklarını ve en kısa zamanda yenilerini temin etmeye çalışacaklarını belirtti.

Şahin, “Sınıflarımızın sıralarını okul aile birliğimizden karşılamaya çalıştık ancak meblağlar çok yüksek olduğu karşılama şansımız olmadı. Okul salonumuz çok eski olduğu için köklü bir tadilata ihtiyacı var ve öğretmenler odamızın da modernize edilmesi gerekiyor. Alt bahçemizin eğimli olmasından dolayı keşif raporları hazırlandı. Şiddetli bir yağmurda çökme ya da yıkılma riski yüksek olduğu için bu bahçemizin acilen yapılması gerekiyor. Üst katta olan ana sınıflarımızı alt kata alarak merdivenlerden oluşacak düşme riskini ortadan kaldırmış olduk. Her gelen idareci okulda bir şeyler yapmış, bende imkanlarımız ölçüsünde elimden geleni yapıyorum ve eminim ki benden sonra gelecek arkadaşlarımda okulumuzu daha da geliştirmeye çalışacak” açıklamasını yaptı.

“İLKERİMİZE BAĞLIYIZ”

Okullarının tüm birimlerinde güven ortamını oluşturmuş, Atatürk ilke ve inkılaplarına dayalı Milli Eğitim’in temel amaçları doğrultusunda eğitim verdiğini belirten Şahin, “Amacımız çağdaş, ilerici, sorumluluk sahibi bireyler yetiştirip uluslararası standartlar doğrultusunda eğitim-öğretim vermek.  Öncelikle ülkemizin hızlı bir bütünleşme süreci yaşadığı Avrupa Birliği’ne üye olan ülkelerin önde gelen başarılı eğitim kurumları arasında yer almak. Yenilikçi yönetimimiz ve eğitim-öğretim branşlarında uzmanlaşmış kadromuz ile beraber anasınıfından 4. sınıfa kadar bütünlük taşıyan yeni eğitim programına yer vererek öğrencilerimizin entelektüel ve insani niteliklerini geliştirerek, Türkiye ve dünya için kendilerine güvenen, ahlâklı, lider nitelikli ve sorumluluk sahibi öğrencileri üst öğrenim kurumlarına hazırlayarak iyi birer vatandaş olmaları için varız” ifadelerini kullandı.

TARİHÇE

1984-1985 Eğitim Öğretim Yılında 26 Eylül 1984 günü İzmir Valisi Sayın Vecdi Gönül tarafından 2 katlı 5 derslik ve 1 çok amaçlı salon olarak açıldı. Temmuz 1998 yılında 3.kat yapılarak 4 derslik  ilave edildi.Eylül 1998 yılında 3.kat yapılarak 4 derslik ilave edildi. Eylül 1998 yılında 4 katlı 15 derslikli ek bina yapılarak A ve B blok toplam 24 Derslik ve 1 çok  amaçlı salondan ibaret olarak  hizmet vermektedir.

Okul müdürünün sunuşu

Eğitim; içinde bulunduğumuz teknoloji çağında toplumsal yaşamın odak noktasıdır. Toplumsal sorunlara çözüm getirmenin temelinde her zaman eğitim vardır.

Günümüzde eğitimin görevi; toplumların kendi çağdaş hedefleri doğrultusunda, bilimsel düşünme gücüne sahip ve sorumlu kuşaklar yetiştirmektir. Bu nedenle eğitim kurumlarının görevleri hem değişmiş, hem artmış, hem de zorlaşmıştır.

Bu bağlamda eğitim sistemi içindeki ilkelerimiz;

*Öğrenci merkezli yaklaşımlarla sürekli öğrenme başarısına ulaşmak,

*Eğitim, öğretimde güvenli ve sağlıklı ortamlar oluşturmak,

*Sosyal, kültürel, sportif faaliyetlerle öğrenci gelişimine katkılar sağlamak,

*Okulumuzun atmosferinde işbirliği, dayanışma ve takım çalışmasını ön plana çıkarmak,

*Tüm paydaşların yönetime katılımıyla değişim ve gelişmeyi sağlamaktır.

*Ulu önderimiz Atatürk’ün “Öğretmenler, sizin başarınız Cumhuriyet’in başarısı olacaktır.

*Sözünün vermiş olduğu sorumlulukla öğrenci merkezli çalışmalarımız, günden güne artan bir değerle iyileştirilmekte ve mükemmele ulaşmak için çalışılmaktadır.

Ortaya koyduğumuz hedefler her geçen gün gelişerek bugün ulaştığımız başarıyı getirmiştir.

Planın hazırlanmasında emeği geçen başta Strateji Yönetim Ekibi’ne öğretmen, öğrenci ve velilerimize teşekkür ederim.

ATATÜRK’ÜN GENÇLİĞE HİTABESİ

Ey Türk gençliği! Birinci vazifen, Türk istiklâlini, Türk cumhuriyetini, ilelebet, muhafaza ve müdafaa etmektir.

Mevcudiyetinin ve istikbalinin yegâne temeli budur. Bu temel, senin, en kıymetli hazinendir. İstikbalde dahi, seni, bu hazineden, mahrum etmek isteyecek, dâhilî ve haricî, bedhahların olacaktır. Bir gün, istiklâl ve cumhuriyeti müdafaa mecburiyetine düşersen, vazifeye atılmak için, içinde bulunacağın vaziyetin imkân ve şeraitini düşünmeyeceksin! Bu imkân ve şerait, çok nâmüsait bir mahiyette tezahür edebilir. İstiklâl ve cumhuriyetine kastedecek düşmanlar, bütün dünyada emsali görülmemiş bir galibiyetin mümessili olabilirler. Cebren ve hile ile aziz vatanın, bütün kaleleri zapt edilmiş, bütün tersanelerine girilmiş, bütün orduları dağıtılmış ve memleketin her köşesi bilfiil işgal edilmiş olabilir. Bütün bu şeraitten daha elîm ve daha vahim olmak üzere, memleketin dâhilinde, iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hattâ hıyanet içinde bulunabilirler. Hattâ bu iktidar sahipleri şahsî menfaatlerini, müstevlilerin siyasî emelleriyle tevhit edebilirler. Millet, fakr u zaruret içinde harap ve bîtap düşmüş olabilir.

Ey Türk istikbalinin evlâdı! İşte, bu ahval ve şerait içinde dahi, vazifen; Türk istiklâl ve cumhuriyetini kurtarmaktır! Muhtaç olduğun kudret, damarlarındaki asîl kanda, mevcuttur!

Haber Merkezi