Sürücüler şaşkın: Hangi otomobil markası zirvede, hangi marka hayal kırıklığı yarattı?

Amerikalı sürücüler araçlarından memnun değil! Subaru ve Lexus öne çıkarken, BMW, Chrysler ve Ram kullanıcılarını hayal kırıklığına uğrattı.

  • Oluşturulma Tarihi : 26.08.2025 16:12
  • Güncelleme Tarihi : 26.08.2025 16:12
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Sürücüler şaşkın: Hangi otomobil markası zirvede, hangi marka hayal kırıklığı yarattı? haberinin görseli

Amerikalı otomobil kullanıcılarının araçlarından duyduğu memnuniyet, bu yıl yapılan Müşteri Memnuniyeti Endeksi (CSI) Otomobil Araştırması sonuçlarına göre düşüş gösterdi. Araştırma, hem ana akım hem de lüks segmentteki markaların performansını mercek altına alırken, sürücülerin hangi modellerden daha çok memnun olduğunu ve hangi markalara güvenin azaldığını da ortaya koydu.

GENEL MEMNUNİYET BİR PUAN DÜŞTÜ

2025 yılı verilerine göre, otomobil kullanıcılarının genel memnuniyet endeksi geçen yıla göre bir puan azalarak 79 seviyesine geriledi. Ana akım markalarda puan değişimi yaşanmazken, lüks segmentte bir puanlık düşüşle endeks 80 oldu. Araştırmanın en çarpıcı sonucu ise “diğer” kategorisindeki küçük ve niş markalardaki ciddi düşüş oldu. Bu segmentte memnuniyet yüzde 9 azalarak 74 puana geriledi.

ANA AKIM MARKALARDA ZİRVE SUBARU’NUN

Ana akım araç kullanıcıları arasında Subaru, 85 puanla kullanıcı memnuniyetinde lider konumda yer aldı. Subaru’yu, 82 puanla Mazda ve Toyota takip ederken, Buick, GMC ve Honda 81 puanla üçüncü sırayı paylaştı.

Listenin diğer ucunda ise Stellantis çatısı altındaki markalar dikkat çekiyor. Chrysler, Dodge, Jeep ve Ram, kullanıcı memnuniyetinde listenin son sıralarında yer aldı. Özellikle Chrysler ve Ram, 69 puan ile en düşük memnuniyet skorunu elde ederek yılın hayal kırıklıkları arasında gösterildi.

LÜKS SEGMENTTE LEXUS ZİRVEDE, BMW SON SIRADA

Lüks araç segmentinde ise kullanıcı memnuniyetinin zirvesinde Lexus yer aldı. 87 puan ile liderliği ele alan Lexus’u 82 puanla Mercedes-Benz, 81 puanla ise Cadillac ve Tesla takip etti.

BMW ise 75 puan ile listenin en altına gerileyerek, geçtiğimiz yıla göre dört puanlık bir kayıp yaşadı. Lüks araç sahiplerinin, araçların sürüş performansı, iç mekan tasarımı, teknolojik özellikler ve dış görünüm gibi kriterlerden eskisi kadar tatmin olmadığı gözlemlendi.

ELEKTRİKLİ VE HİBRİT ARAÇLARDA MEMNUNİYET DÜŞÜŞTE

Araştırma ayrıca araç motor tipine göre memnuniyet farklarını da gözler önüne serdi. Hibrit araç kullanıcıları, memnuniyet puanını iki puan düşürerek 80’e gerilerken, elektrikli araçlar dört puanlık düşüşle 73 puanla kullanıcı beklentisinin gerisinde kaldı. Benzinli araçlarda ise memnuniyet puanı sabit kaldı ve 80 olarak ölçüldü.

Tüketiciler özellikle elektrikli araçlarda, ikinci el değerinin beklentilerin altında kalması ve tam şarj ile kat edilen mesafe gibi faktörlerden memnun olmadıklarını belirtti.

KULLANICILARIN EN ÇOK VE EN AZ SEVDİĞİ MARKALAR

Ana Akım Markalarda Memnuniyet:

Subaru → 85

Toyota → 82

Mazda → 82

Honda → 81

Buick → 81

GMC → 81

Hyundai → 80

Chevrolet → 79

Ford → 78

Volkswagen → 78

Nissan → 78

Kia → 77

Jeep → 74

Dodge → 72

Chrysler → 69

Ram → 69

Lüks Segmentte Memnuniyet:

Lexus → 87

Mercedes-Benz → 82

Cadillac → 81

Tesla → 81

Luxury → 80

Acura (Honda) → 78

Audi → 77

BMW → 75

Bu araştırma, Amerikan otomobil pazarında kullanıcıların hangi markalara güven duyduğunu ve hangi modellerin sürüş deneyiminde beklentileri karşılayamadığını net bir şekilde ortaya koyuyor. Özellikle elektrikli ve hibrit araçlardaki memnuniyet kaybı, sektörün önümüzdeki yıllarda kullanıcı deneyimini artırmak için daha fazla çaba göstermesi gerektiğini gösteriyor.

Kaynak : HABER MERKEZİ