3600 ek gösterge çalışması hızlandırılmalı

Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 No’lu Şube Başkanı Bina, 3600 ek gösterge ile ilgili verilen sözün gereğinin bir an evvel yapılması çağrısında bulunarak, beklentiyi karşılayacak bir çalışma beklediklerini söyledi

  • Oluşturulma Tarihi : 24.10.2018 07:00
  • Güncelleme Tarihi : 24.10.2018 07:00
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
3600 ek gösterge çalışması hızlandırılmalı haberinin görseli

E. ÇAĞLA GENİŞ
AK Parti’nin seçim beyannamesinde yer almasına rağmen hala gündeme gelmeyen 3600 ek gösterge konusunda atılacak adımlar merakla bekleniyor. Eğitim-Bir-Sen İzmir 1 No’lu Şube Başkanı Ali Musa Bina, 3600 ek gösterge konusunda memnuniyet katsayısını artıracak, tüm kamu görevlileri için beklentiyi karşılayacak bir çalışmanın yapılması gerektiğini belirtti. Bina, “Öğretmenler, din görevlileri, polisler ve bazı yönetim kadrolarına yönelik 3600 ek gösterge konusunda çalışmalar hızlandırılmalı; 3600 ek göstergeden yararlananların kapsamı daha fazla kamu görevlisini mutlu edecek şekilde genişletilmelidir” dedi.
KAPSAMI GENİŞLETİLMELİ
3600 ek gösterge ile ilgili verilen sözün gereğinin bir an evvel yapılması çağrısında bulunan Bina, meslek grupları bazlı değil, memnuniyet katsayısını artıracak, tüm kamu görevlileri için beklentiyi karşılayacak bir çalışma beklediklerini söyledi. Öğretmenler, din görevlileri, polisler ve bazı yönetim kadrolarına yönelik 3600 ek gösterge konusunda çalışmaların hızlandırılmasını isteyen Bina, “Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından deklare edilen 3600 ek gösterge vaadi bir an önce yerine getirilmelidir. Öğretmenler, din görevlileri, polisler ve bazı yönetim kadrolarına yönelik 3600 ek gösterge konusunda çalışmalar hızlandırılmalı; 3600 ek göstergeden yararlananların kapsamı daha fazla kamu görevlisini mutlu edecek şekilde genişletilmelidir” şeklinde konuştu.
SÖZLEŞMELİ ÖĞRETMENLİK KALDIRILMALI
Temel insan haklarına aykırı, aile düzenini ve bütünlüğünü bozucu, öğretmenler arasında bir kast sistemi oluşturan, verimliliği düşüren sözleşmeli öğretmenlik uygulamasına son verilmesini gerektiğini kaydeden Bina, “Ayrıca öğretmen istihdamında mülakat sistemi kaldırılmalıdır. Yıllarca emek vererek okumuş ve birçok yazılı sınavdan geçmiş öğretmen adaylarının birkaç dakikalık mülakatla elenmesi, adalet duygusunun zedelenmesine neden olmaktadır. Bakanlık, yeni alımlarda bugünkü tecrübeyi de göz önüne alarak, bu durumu gözden geçirmelidir. Yeni personel alımı, adalet, ehliyet ve liyakat ölçülerine göre yapılmalıdır” ifadelerini kullandı. Öğretmenlerin görev yaptıkları okullarda ve eğitime ilişkin genel politikaların geliştirilmesinde karar alma süreçlerine aktif şekilde dahil olabilmeleri ve böylece eğitim sisteminin asli öznesi olarak hak ettikleri yere gelebilmeleri için mevcut katılım mekanizmalarının güçlendirilmesi gerektiğini dile getiren Bina, şöyle konuştu: “Öğretmen, emeklerinin değerli görülmesi noktasında kaygı taşımaktan kurtarılmalı, eğitim kalitesini belirlemedeki kilit rolün kendisinde olduğu gerçeği ve bilinciyle mesleğini icra etmelidir. Öğretmenlik, mesleğin toplumsal algısını ve hukuki altyapısını güçlendirecek, mesleki özerkliğini tesis edecek, okulun yönetimi başta olmak üzere karar alma mekanizmalarında etkin rol almasını sağlayacak bir meslek kanununa sahip olmalı; yapılan iş karşılığı hem adil hem de mesleki saygınlığı destekleyecek düzeyde, yüksek maaş alan meslekler arasında olmalıdır.”
ÖDENEK SORUNU
İlkokul ve ortaokullara doğrudan ödenek verilmemesinin, söz konusu okulları il özel idaresinin kaynak aktarımına ve okul aile birliğinden sağlanacak gelire bağımlı kıldığına dikkat çeken Bina, “Okulların zaruri harcamaları için okul aile birlikleri tarafından üretilmeye çalışılan çözümler, başvurulan yollar yetersiz kalmaktadır. Okul yöneticilerinin eğitim liderliği yapmalarının önündeki en büyük engel olan ödenek sorunu; öğretmeni, yöneticiyi ve veliyi karşı karşıya getirmekte, bundan da en fazla zararı yine öğrenciler ve okul yönetimleri görmektedir. Velilerden para talep etme dönemi sona erdirilmeli; öğrenci sayısı, okulun büyüklüğü, donanım ihtiyacı gibi faktörler esas alınarak öğrenci başına belirlenecek tutarda doğrudan ödenek aktarımı yapılmalıdır” diye konuştu.