Sayfa Yükleniyor...
Yapılan araştırmalar, pandemi sürecinde e-ticaret algısında değişimler olduğunu ortaya koyarken, üyelerini online satışın incelikleri ile buluşturan EGİAD, n11.com ekibiyle bir araya geldi
Koronavirüsten korunmak için alınan önlemler kapsamında çoğu kişi temassız alışveriş yapmaya olanak tanıyan e-ticaret sitelerine yöneldi. Bu dönemde e-ticarete başlamak isteyen KOBİ sayısı, yüzde 50 artış gösterirken, e-ticaret sitelerinin satışları ise yüzde 200 arttı. Bu kapsamda üyelerinin zarar görmemesi amacıyla bir dizi seminer başlatan Ege Genç İş İnsanları Derneği (EGİAD), e-ticaret eğitimlerinin üçüncüsünde n11.com yetkilileriyle bir araya geldi. n11.com Ege Bölge Satış Müdürü Burak Boran ve n11.com İş Ortakları Eğitim Müdürü Aykut Baskın’ın katıldığı etkinlik EGİAD Başkanı Mustafa Aslan’ın açılış konuşmasıyla başladı.
E-TİCARET PANDEMİNİN ÇIKIŞ NOKTASI
Tüzel kişilere dayalı sanal alışveriş platformu n11.com hakkında bilgi veren Aslan, e-ticaretin pandemi döneminde çıkış noktası olabileceğinin de altını çizdi. Aslan, “Günümüzde teknoloji ve internet dünyasındaki devrim ile pandemi koşullarıyla temassız alışverişe yönlenmemiz e-ticareti gittikçe geliştirdi. E-ticaret yapmak hem büyük firmalar için hem de orta ölçekli firmalar için büyük önem taşımaya başladı. Türkiye’de öncelikle kapatılan spor salonları, berberler, kafe ve eğlence mekanlarının yanı sıra pastane, fırın gibi dükkanlar için de hizmet sınırlamaları getirildi. Getirilen bu uygulamalarla küçük işletmeler olumsuz etkilenmeye başlasa da e-ticaret hizmeti veren işletmelerin yoğunluğunun arttığını söylemek mümkün. Kısacası bu noktada koronavirüs salgınının, e-ticaret yapan firmalar için, hizmetlerini doğru bir şekilde yönettikleri takdirde gelirlerini arttırmaya yönelik bir fırsat olduğunu söyleyebiliriz. Çünkü bu süreçte evlerinde kalan insanların büyük bölümü ailelerini ve kendilerini koronavirüs tehlikesinden korumak için market ihtiyaçları da dahil olmak üzere kıyafet, mobilya, kozmetik gibi alışverişlerini internet üzerinden gerçekleştirmeye başladı. E-ticaretin yükselişiyle beraber e-ticaret hizmeti veren firmalar da yükselişini sürdürüyor. Pandemi sürecinde önemini tekrar gösteren e-ticaret ile beraber bu yönde hizmet veren firmaların gelirlerinde de büyük artışlar gözlenecektir” dedi.
E-TİCARET EKOSİSTEMİ BÜYÜYOR
n11.com’un e-ticaret ekosistemini büyütmek için yıllardır aralıksız olarak çalışmalarını sürdürdüğünü belirten n11.com İş Ortakları Eğitim Müdürü Aykut Baskın ise “Açık pazar ekosistemimize dahil ettiğimiz KOBİ’lerimizi geleceğe hazırlamak, iş ortaklarımıza dijitalleşme yolculuklarında rehberlik etmek amacıyla online eğitimlerimize devam ediyoruz. Geçen yıl 32 şehirde 61 e-ticaret eğitiminde 8 bin 500, online eğitimlerde ise 3 bin 500’e yakın iş ortağımıza eğitim düzenlemiştik. Bu yıl ise pandemi nedeniyle online eğitimlerimizin sayısını artırdık. 2020 yılı boyunca hafta içi her gün online eğitim toplantıları düzenledik. Bu kapsamda 344 online eğitim gerçekleştirdik ve tüm eğitimlerimize toplamda 41 bin 311 iş ortağımız katıldı. Bu dönem, iş ortaklarımızın e-ticarette daha güçlü yer alabilmeleri için online eğitim içeriklerimizi ve kapsamımızı da geliştirdiğimiz bir dönem oldu” diye konuştu. E-ticaretin gelişimi hakkında da bilgi veren Baskın, Türkiye’de her yıl yüzde 30 oranında büyüyen e ticaretin, 2020 yılındaki büyüme oranının ise yüzde 65 olduğuna dikkat çekti. Baskın, 200 binin üzerinde iş ortağı, 17 milyon üzerinde üye sayısı, 20 milyon üzerinde aktif ürün sayısı ile n11.com’un aylık tekil ziyaretçi sayısının 33.9 milyon olduğunu vurguladı. İHA/İZMİR
Haber Merkezi