İzmir iş dünyasından ikinci çevre yolu çağrısı

İzmir İstanbul Otoyolu’nun tamamlanmasının ardından, şehir içindeki trafik yükünün azaltılması için İzmirli sivil toplum kuruluşu başkanlarından ikinci çevre yolu çağrısı geldi


  • Oluşturulma Tarihi : 14.08.2019 13:53
  • Güncelleme Tarihi : 14.08.2019 13:53
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
İzmir iş dünyasından  ikinci çevre yolu çağrısı haberinin görseli

Şehir içindeki trafik yükünün azaltılması için İzmirli sivil toplum kuruluşu başkanlarından ikinci çevre yolu çağrısı geldi. Başkanlar, hızla büyüyen ve büyük inşaat firmalarının konut ve iş merkezi projelerini hayata geçirdiği İzmir ciddi bir trafik sorunu ile boğuşmaya başlarken, mevcut çevre yolunun artık kent içinde kalması ve işlevini yitirmesi nedeniyle ikinci çevre yolunun bir an önce gündeme alınması gerektiğini ifade ettiler.
İZSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Küçükkurt, “İzmir, özellikle son yıllarda aldığı göçlerle hızla büyüyen bir kent. Özellikle İzmir’imizin görece daha özgür, daha batıya yakın yaşam tarzı nedeniyle özellikle beyaz yaka dediğimiz eğitimli, meslek sahibi çalışan kesimden büyük bir ilgi görüyor. İstanbul’un başta trafiği ve zorlu yaşam koşulları, insanları İzmir’e yönlendirirken, bu dalgayı gören başta büyük inşaat firmaları da toplu konutlar, siteler için son yıllarda İzmir’i tercih ediyor. Özellikle Bayraklı sahilindeki yüksek yapı yoğunluğu, öğle vakitlerinde bile Ankara Caddesi’nde trafik olma durumunu normalleştirdi. Bu sebeple var olan çevre yolu da kent içi ulaşımın bir enstrümanı konumuna düştü. Bu sebeple daha sonra daha yoğun bir trafik problemi ile boğuşmamak adına ikinci bir çevre yolunun hızla İzmir’e kazandırılması gerekiyor. Bununla beraber yeni konutlar, yeni yaşam alanları inşa edilirken, özellikle imar planlamalarında yeni yollar açılması, mevcut yolların genişletilmesi de özellikle önemli. Eğer trafik kabusu anlamında küçük İstanbul olmak istemiyorsak, hem merkezi hükümetin, hem de yerel yönetimin trafik konusunda son derece ciddi olarak eğilmesi de şart” ifadelerini kullandı.
KESİAD Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Meriç ise, “İzmir’in en büyük ihtiyacı konusunda bir fikir beyan etmek gerekirse, açık ara ikinci çevre yolu ihtiyacını bir numaraya yazabiliriz. Özellikle Bayraklı yeni kent merkezi bölgesinde yüksek yapı yoğunluğunun yanında kentin hızla, özellikle büyük projelerle genişlemesi, ikinci çevre yolunu elzem haline getirdi diyebiliriz. Kent büyürken, her gün trafiğe araç çıkarken, yollarımızın, caddelerimizin aynı kalmasının yanında mevcut Çevre Yolu’nun artık neredeyse kentin içinde kalması, ciddi bir trafik sorunumuz olduğu gerçeğini ortaya koyuyor. Kent büyürken, kent içi ulaşım ve alt yapısının da planlanması büyük önem arz ediyor. Bu konuda merkezi hükümetin planlaması olduğunu biliyoruz, İzmir İstanbul Otoyolu’nun açıldığı bir dönemde, sıranın bu ikinci çevre yoluna geldiğini düşünüyor ve bekliyoruz. Öte yandan bu vesile ile eklemek isterim, kent içi trafiğinin azaltılması yönünde büyük bir etkisi olan metro ve raylı sistemin 13 km uzatılarak Kemalpaşa’ya ulaştırılması, 25 bin çalışanın her gün sabah ve akşam İzmir’den Kemalpaşa’ya gidip gelmesinin önüne geçerek önemli bir rahatlama da sağlayacaktır. Bu konuda KOSBİ içine metronun ulaştırılmasının da bu proje ile beraber değerlendirilmesi ve hatta öncelikle yapılması büyük önem arz ediyor” dedi. HABER MERKEZİ