Sayfa Yükleniyor...
İzmirin en çok pedal çeviren şehir unvanına erişerek Avrupanın pek çok kentini saf dışı bırakmasının ardından görüşünü aldığımız vatandaşlar, kente daha çok bisiklet yolu yapılması talebinde bulundu
NİLGÜN TAZE - ÖZEL HABER
Avrupa Bisiklet Yarışmasında (European Cycling Challenge 2017) İzmirlilerin 855 bin kilometre pedal çevirerek lider şehir olmasının ardından düşüncelerini paylaşan vatandaşlar, şehre daha çok bisiklet yolu yapılması ile ilgili talepte bulundu. 52 ülkenin katıldığı ve kentlerin birbirlerine meydan okuması olarak da tanımlanan yarışmada, şehrinin takımına ücretsiz kaydolan herkesin bisiklet yolculuklarını bir ay boyunca mobil uygulama ile kaydedilerek kilometreler hesaplandı. Yarışmada, toplam 50 bin 81 kişi bisiklet sürdü. Güzel Ege Denizinin ve İzmirin güzelliklerinin tadını çıkararak bisiklet sürme fırsatı yakalamış olmaktan büyük mutluluk duyduğunu söyleyen Hakan Kara, Öncelikle İzmir Büyükşehir Belediyesine böylesine güzel bir alan ve imkan yarattığı için teşekkür ediyorum. Oğlumla birlikte uzun saatler bisiklet sürebiliyor ve yorulduğumuz zamanlarda yeşil çimlere bisikletimizi park ederek dinlenebiliyoruz. İzmirin her ilçesine bisiklet yollarının yapılmasını canı gönülden isterim ancak etrafımız dağlarla çevrili ve çok az bir düzlük alana sahibiz. Buca, Karabağlar, Bayraklı, Bornova gibi ilçelerimizde yokuşlar çok dik olduğu için bisiklet yolları yapılsa bile insanların pedal çevirebileceklerini zannetmiyorum. Düz olan sahil kesiminde deniz manzaralı bisiklet yollarının yapılmış olması İzmirliler için büyük bir avantaj dedi.
EN UZUN PARKURLAR
Bisiklet kullanmayı çok seven biri olarak yarışmaktan ziyade pedal çevirmenin çok güzel olduğunu ifade eden Atilla Şenkoy, şunları söyledi: Yarışmaya bisiklet severler elbette ayrı bir tat kattı. Şehrimizin böylesine teşvik edici uluslararası bir etkinliğe katılması ve 52 ülkeyi aşarak birincilik elde etmesi takdire şayan bir çalışma. Bir İzmirli olarak bu sonuçtan gurur duyuyorum. Bisiklet yollarının artırılmasının bisiklet severlerin sayısını arttıracağını düşünüyorum. İlçelerde yokuşların bulunması yeni yolların yapılmaması için bahane olmamalı çünkü İstanbul ile kıyaslandığında İzmirin koşullarının çok daha uygun olduğunu görebiliriz. Alsancaktan başlayarak İnciraltına giden bir parkurun yanı sıra Bayraklıdan başlayıp Sasalıya kadar giden bir parkurun bulunması çok büyük bir avantaj olup bu kadar uzun bir kilometreye sahip olması da ayrı bir avantaj oluşturuyor. İzmir diğer illerle kıyaslandığında bisiklet parkurlarının en uzun olduğu illerden biri.
BİSİM UYGULAMASI
Bisiklet parkurlarının sahilde yapılmasının insanları bisiklet kullanmaya yönlendirdiğini ifade ederek İzmir Büyükşehir Belediyesinin hizmete sunduğu BİSİM uygulamasının İzmir için büyük bir kazanım olduğunu ifade eden Çağlar Akyol, Bisiklet yolları sadece sahil yolu ile sınırlandırılmayarak İzmirin iç kesimlerine doğru kaydırılırsa çok daha güzel olur. Örneğin dışarıdan gelen turistlerin rahatça gezebilmesi için tarihi yerlerin bulunduğu yerlere bisiklet ile ulaşım sağlanabilir. Kalabalık olduğu için ne kadar uygun olur bilmiyorum ama Kemeraltı ve Alsancakın arka taraflarına da bisiklet yolları yapılabilir. Buca gibi yokuşları bol olan ve kültürel olarak da henüz bisiklet kullanımına hazır olmayan ilçelere bisiklet yollarının yapılması ne kadar verimli olur bilmiyorum şeklinde konuştu.
Haber Merkezi