‘Toyota Hybrid Buluşmaları’ İzmir’de gerçekleşti

Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. Pazarlama Grup Müdürü Barış Erdim, İzmir’de gerçekleşen ‘Toyota Hybrid Buluşmaları’ toplantısında yaptığı konuşmada, 2020 yılında Toyota'nın Türkiye'de yaptığı satışın yüzde 50'sinin hibrit otomobillerden oluşmasını beklediklerini söyledi


  • Oluşturulma Tarihi : 22.03.2017 08:35
  • Güncelleme Tarihi : 22.03.2017 08:35
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
‘Toyota Hybrid Buluşmaları’ İzmir’de gerçekleşti

 ÖZKAN PEKÇALIŞKAN

Aydın'ın ardından ikincisi İzmir’de düzenlenen “Toyota Hybrid Buluşmaları” Hilton Otel'de İzmirli Toyota bayilerinin katılımıyla gerçekleştirildi.

Toplantıya, başta Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. Pazarlama Grup Müdürü Barış Erdim olmak üzere, Toyota Plaza Borovalı Yönetim Kurulu Yönetim Kurulu Başkanı Selçuk Borovalı, İzmir Toyota Plaza Borovalı Genel Müdürü Gün Arsan, İzmir Toyota Plaza Tokullar Yönetim Kurulu Başkanı Halim Tokul ve İzmir Toyota Plaza Tokullar Genel Müdür Hediye Akı katıldı.

“BİLİNİRLİK ORANI YÜZDE 70”

Toplantıda konuşan Toyota Türkiye Pazarlama ve Satış A.Ş. Pazarlama Grup Müdürü Barış Erdim, ÖTV düzenlemesiyle ile birlikte Türk halkının da hibrit teknolojisi ile yakından ilgilenmeye başladığını gözlemlediklerini belirterek, “Binlerce kişi gerek arayarak gerekse de web sitemizden bizlere ulaşarak hibrit teknolojisi ve modellerimiz ile ilgili bilgiler alıyorlar. Bu düzenleme ile geleceğin teknolojisi olarak kabul edilen hibrit araçların trafikte sayılarının zaman içerisinde artmasını ümit ediyoruz. Yaptığımız araştırmalarda hibrit otomobili bilenlerin arasında satın alma eğilim oranı 2014 yılında yüzde 26 iken bu oran 2015 yılında yüzde 63’e 2016 yılında da yüzde 70’e ulaştı. Bu veriler Türkiye’de hibrit teknolojisine yönelimin en güzel örneklerinden biri” diye konuştu.

“3 BİN ADET SATILDI”

Toyota’nın, hibrit teknolojisini yakın ve orta vadede çözüm olarak gördüğünü ve Türkiye’de bugüne kadar yaklaşık 3 bin adet hibrit otomobil satışı gerçekleştirdiklerini dile getiren Erdim, “Marka olarak, bu teknolojiyi geliştirmeye devam edeceğiz ve 2020 yılında her bir Toyota modelinin bir de hibrit versiyonu piyasada olacak. Toyota, açıkladığı 'Çevre Hedefi 2050' çerçevesinde otomobillerin doğaya etkilerini sıfıra indirmeyi planlıyor. ÖTV düzenlemesiyle hibrit araçlar, artık Türkiye’de de daha erişilebilir fiyat seviyesinde satışa sunuluyor. Bu düzenleme ile Türkiye üretimi olan hibrit araçlar daha da rekabetçi olacak. Geleceğin teknolojisi olarak kabul edilen hibrit araçların trafikte sayılarının zaman içerisinde artması da bekleniyor" ifadelerini kullandı.

YÜZDE 50 SATIŞ HEDEFİ

Toyota'nın Türkiye'de 350 milyona yakın ek yatırım yaptığını belirten Erdim, Kocaeli'de 2 bin kişiye istihdam sağlandığını ve Toyota'nın sıfır hata ile çalışan dünyadaki tek üretim yeri olan fabrikadan 97 ülkeye ihracat yapıldığını söyledi. 2020 yılına kadar Toyota'nın Türkiye'de yaptığı satışın yüzde 50'sinin hibrit otomobillerden oluşmasını hedeflediklerini belirten Erdim, “Dünyada karbon salınım standardını sağlayan 4 markadan biri Toyota. Hibrit araçların bakım maliyetleri de daha düşük. Normal bir araba 10 bin kilometrede bir bakıma giderken hibrit içinde barındırdığı teknoloji nedeniyle 15 bin kilometrede bir bakıma gidiyor. Yüksek teknolojinin bakım maliyetine daha fazla para harcarım düşüncesi yanlış. Bu teknoloji yıpranma payını düşürdüğü için bakım maliyetini aşağıya çekiyor” dedi.

Hibrit otomobil nedir?

Hibrit, kelime anlamı olarak “melez” demektir. Bu terim otomotiv teknolojileri literatüründe iki farklı güç kaynağının bir arada kullanılmasını ifade etmektedir. Hibrit araç, hareketini iki farklı motordan sağlayabilen araç tipidir. Sürüş koşullarına göre sadece elektrik motorunun gücünden faydalanarak ya da benzin ve elektrik motorlarını beraber kullanarak hareket edebilir.

Haber Merkezi