- Gündem
- 12.05.2025 20:55
Rusya ile Türkiye arasında siyasi ilişkilerin bir yıllık aradan sonra tekrar normalleşmesi zeytin ve zeytinyağı ihracatçılarını harekete geçirdi. Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi (ZZTK) Moskovada Prodexpo 2017 Fuarına katılarak Türk zeytin ve zeytinyağının tanıtımını gerçekleştirdi
Türkiyede 26 ana ihracatçı sektörün tamamının Rusyayı hedef pazar olarak seçtiğini belirten Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi Başkanı M. Kadri Gündeş, Rusyanın 140 milyonu aşan nüfusu, Türkiyeye yakınlığı, zeytin ve zeytinyağı üretiminin olmaması nedeniyle Türk zeytin ve zeytinyağı sektörü tarafından da hedef pazar olarak seçildiğini kaydetti.
POZİTİF KATKI
Rusya ile Türkiye arasındaki siyasi ilişkilerin son dönemde tekrar olumlu bir iklime girdiğine işaret eden Gündeş, Siyasi ilişkilerimizdeki olumlu gelişmenin ihracatımıza da pozitif katkı sağlamasını bekliyoruz. Eylül ayında Rusyada 11-14 Eylül 2017 tarihleri arasında düzenlenecek World Food Moscow Fuarına da katılacağız. Bu yıl özellikle zeytinyağı ihracatımız güzel bir gelişim gösteriyor. 2016/17 sezonunun ilk çeyreğinde zeytinyağı ihracatımız, geçen sezonun aynı dönemine göre yüzde 231lik rekor artış göstererek 11 milyon 215 bin dolardan 37 milyon 176 bin dolara yükseldi. Bu artışın 2016/17 sezonu boyunca sürmesini bekliyoruz diye konuştu.
Türkiyenin zeytincilik sektörüne 2000 yılı sonrasında büyük yatırım yaptığına işaret eden Gündeş, sözlerini şöyle tamamladı: Türkiyenin 90 milyon olan ağaç varlığı, 177 milyona ulaştı. Bu ağaçların ürün verir hale gelmesi ile Türkiye 650 bin ton zeytinyağı üretimi ile dünya ikincisi, 1 milyon 200 bin ton sofralık zeytin üretimi ile dünya birincisi olacak. Bu üretimin katma değere dönüşmesi için güçlü bir iç tüketim ve güçlü bir ihracat gerekiyor. Bu amaçla tanıtım çalışmalarımızı kesintisiz sürdürüyoruz.
Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Komitesi, Moskova Prodexpo Fuarına 3. Kez katılıyor. ZZTK standını Türkiyenin Moskova Büyükelçisi Hüseyin Diriöz ve Ticaret Müşaviri Halit Oral Akbayda ziyaret etti. (İHA/İZMİR)