Sayfa Yükleniyor...
MEB’in açıkladığı rakamlara göre okulların 30 binden fazlasında kütüphane, 60 binden fazlasında spor salonu, 20 binden fazlasında ise laboratuvar yok. Eğitimciler, ‘MESEM ve ÇEDES’le değil eğitimin niteliğiyle uğraşın’ diyor
SEMİ TEKTAŞ-ÖZEL HABER Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) Strateji Geliştirme Başkanlığı tarafından hazırlanan Haziran 2023-Haziran 2024 yıllık bülteni yayınlandı. Bültende okul/kurum sayıları, öğretmen başına düşen öğrenci sayısı, derslik sayısı ile okullardaki kütüphane sayısı, laboratuvar sayısı ve spor salonu sayıları açıklandı. Buna göre, okul/kurum sayısı 74 bin 513 iken kütüphane sayısı ise 43 bin 82 oldu. Okulların yaklaşık 31 bin 431’inde kütüphane bulunmuyor. Ayrıca okulların sadece 12 bin 206’sında spor salonu bulunurken 21 bin 559’unda ise laboratuvar bulunmuyor. Eğitimciler MEB’in eğitim-öğretimin kalitesini artırmak yerine MESEM ve ÇEDES gibi projelere öncelik vermesini eleştiriyor. Eğitimci Necip Vardal, MEB’in yeni eğitim modeli olan Maarif Eğitim modelini eleştirerek, “Ne yazık ki bu istatistiklere bakıldığında MEB’in, okulların sahip olması gereken alanları çoğaltmak, artırmak ve bunları nitelikli hale getirmek yerine, bugün uzunca bir süredir tartışılan Türkiye Yüzyılı Maarif Modeliyle uğraşmakta” dedi.
31 BİN OKULDA KÜTÜPHANE YOK
Açıklanan verilere göre Türkiye’de, 2024 eğitim-öğretim yılı sonu itibariyle 1 milyon 200 bin 741 öğretmen, 19 milyon 2 bin 58 öğrenci bulunuyor. 74 bin 513 okul/kurum bulunurken 751 bin 569 derslikte öğrenciler eğitim görüyor. İlköğretimde öğretmen başına 16, ortaöğretimde 12 öğrenci düşerken; ilköğretimde derslik başına 23, ortaöğretimde 22 öğrenci düşüyor. 74 bin 513 okulun; 62 bin 307’sinde spor salonu, 21 bin 559’unda laboratuvar, 31 bin 431’inde kütüphane ve 67 bin 767’sinde Z-Kütüphane bulunmuyor.
Devamı İlkses gazetesinde...
HABER MERKEZİ