Sayfa Yükleniyor...
Kovid-19 ile mücadelede en önemli maddeler hepimizin bildiği gibi temizlik, maske ve mesafe kurallarına uymaktır.
Bunu halk arasında ne kadar uyguladığımız veya uygulamaya çalıştığımız tartışma konusu olabilir. Çünkü halen ısrarla maske takmayan vatandaşlara rastlamaktayız. Tüm yapılan uyarılara rağmen maske takmamakta ısrarcı olan bu vatandaşlar bazen kolluk kuvvetleri tarafından uyarılmakta hatta yasaklı günlerde dışarı çıkanlar gibi idari para cezasına da çarptırılmaktadır.
Toplumun büyük kesiminin uyduğu özellikle dışarıda maske takma kuralına tüm vatandaşların büyük bir özen ile bu kurala uymaları gerektiği kanısındayım.
Temizlik kurallarına gelince, hemen her yerde bulunan dezenfektanlar kullanılmakta, hatta açık bulunan birçok iş yerinde bu malzemeler zorunlu olarak vatandaşların kullanımına sunulmaktadır.
Mesafe ise bu mücadelede en önemli etken. Sırf bu mesafe kuralına uymak için birçok iş yeri kapatılmış, açılmasına faaliyetine izin verilmemiş, bazen de kısmı olarak hizmete açılmışlardır. Özellikle esnaflarımızın bu durum neticesinde maddi kayıpları çok olmuştur. Çevremizdeki birçok esnaftan bu mağduriyetlerini dinlemek duymak mümkündür.
Bunun yanında kurum ve kuruluşlarda mesafe kuralına büyük bir özen göstermekteler, göstermek zorunda da olmalılar.
Ben size 07 Nisan tarihinde Batman İstanbul uçuşu esnasında bu konuda gördüğüm aksaklığı da sizlerle paylaşmak istiyorum.
07 Nisan tarihinde Batman ilinden İstanbul iline 20.00’da uçuş yapan Türk Hava Yolları uçağına biletimi almıştım. Havaalanında gerekli kontroller yapıldı. Son güvenlik kontrolünden de arkadaşım ile birlikte geçtim. Uçağa alınmak üzere her vatandaş gibi kapı önünde beklemeye başladık.
Yaklaşık 200 kişi vardık, çok kalabalıktı. Saat gelmesine rağmen uçağa alma işlemleri başlamadı. Görevliler sadece kendi aralarında konuşmaya başladılar ama bir duyuru da yapmıyorlardı. Bir kadın görevliye sorduğumda ‘uçağın geciktiğini ‘söyledi. Bende kendisine ‘Madem uçak gecikti neden duyurmuyorsunuz. Bu kadar kalabalığı bu salona topladınız korona tedbirleri kapsamında bunun doğru olmadığını mesafe kuralının hiçe sayıldığını’ söyledim. Kendisi ‘başka salonlar var oraya geçebilirsiniz’ dedi. ‘Ancak bunu ben sorunca söylüyorsunuz. On dakikadır burada bu kadar insan mesafe gözetmeksizin sizin ihmalinizden bir arada’ diyerek belirtilen ilave salona geçtim.
Türk hava yolları personelinin daha dikkatli davranıp bu tür özellikle mesafe konusunda titiz davranmasını beklerdim. En azından personelin korona konusunda eğitim alması gerektiğini düşünüyorum. Bunu belirtmek istedim. Vatandaş olarak kurum ve kuruluşlarda büyük kalabalıkların oluştuğu yerlerde lütfen görevlileri uyararak mesafe kuralının gerçekleşmesini sağlamaya katkıda bulunalım.
Bunun yanında 20 dakika kadar bir gecikme sonucu uçağa alınmalar başladı. Türk Hava Yolları personeli uçağa giren hep yolcuya da temizlik kiti altında ıslak mendil ve maske dağıttı. Bu da biz vatandaşları mutlu etti. Yaptıkları bu davranıştan dolayı da tebrik etmek gerekli. Çünkü her yolcu uçağa bindiğinde maskelerini değiştirme fırsatı buldu. Korona ile mücadelenin ferdi değil topyekun olduğunda başarılı olacağımızı alsa unutmayalım. Temizlik maske mesafeye büyük dikkat.