Global sosyal medya ajansları We Are Social ve HootSuite tarafından yayınlanan “Dijital Türkiye 2020” raporuna göre, günümüzün 7.5 saatini internette geçiriyoruz. Raporda sosyal ağ kullanımından mobil ödemelere, e-ticaret pazarından sosyal medya reklam harcamalarına kadar küresel olarak birçok detay yer alıyor. Ben de bugünkü yazımda sizlerle raporda yer alan bazı önemli verileri paylaşmak istedim.
Ülkemizde yetişkinlerin yüzde 74’ü internet kullanıcısı durumunda. Ve bu rakam sürekli olarak artış gösteriyor. Raporda yer alan verilere göre Türkiye’de 16-64 yaş arası kullanıcılar, günde 4 saat mobil internet kullanıyor. Bu rakamla, dünya mobil internet kullanımında zaman harcama konusunda ortalamanın üzerinde yer alıyoruz. Türkiye’de yüzde 62 oranında internet üzerinden TV izleniyor. Bu oran yüzde 88’le en yüksek Meksika’da yer alıyor. Günde oyun konsolları ile oyun oynama oranımız ise 58 dakika.
SOSYAL MEDYA KULLANIMI
Dijital Türkiye 2020 Raporu’na göre, Türkiye’de toplam 54 milyon sosyal medya kullanıcısı bulunuyor ve bunların yüzde 99’u sosyal medyaya mobil cihazlarla bağlanıyor. Ülkemizde13 yaş üzeri kullanıcıların sosyal medyayı aktif olarak kullanma oranı yüzde 81. Dünya ortalaması ise yüzde 64.16-64 yaş arasında yer alan kullanıcıların günde ortalama 2 saat 55 dakikalarını sosyal medyada geçiriyor. Dünya ortalaması ise 2 saat 24 dakika. Ülkemizde sosyal medyayı iş amacıyla kullananların oranı yüzde 44. Ülkemizde kişi başına düşen sosyal medya hesabı 9.1. Dünyada ise bu oran 8.6.
Rapora göre 16-64 yaş aralığındaki kişilerin yüzde 89’u akıllı telefon kullanırken, yüzde 67’si bilgisayara sahip. Tablet bilgisayar kullananların oranı ise yüzde 45. Türkiye’de kullanıcılar günde 3 saat 4 dakikalarını televizyon izleyerek geçiriyor. Rapora göre Türkiye, akıllı ev cihazları kullanımında ilk 10 ülke arasında bulunuyor. Ülkemizde 16 - 64 yaş arasında bulunan kullanıcıların yüzde 14’ü en az bir akıllı ev cihazı kullanıyor. Bu kategoride ilk sırada yer alan Birleşik Krallık’ta ise bu oran yüzde 17. Ülkemizde ayrıca sesli arama ve sesli komut kullanımı da yaygın sayılabilir. Türkiye'de kullanıcıların yüzde 45'i sesli komut ve sesli aramayı tercih ediyor. Türkiye bu kategoride ilk 10 ülke arasında yer alıyor.
TEKNOLOJİ VE İNTERNET KULLANIMININ FAYDALARI