1
Ümit Yaşar Işıkhan
İlkses Gazetesi Yazarımız

Uluslararası Aktivist Sanatçılar Birliği Başkanı Ümit Yaşar Işıkhan

Yazarın Köşe Yazıları

KAR, NOEL BABA VE MARDİN

Tarihin ve bütün aşkların kadim kenti Mardin; bütün evleri, usta bir ressam tarafından, oymalı taş duvarları süt renginden kahveye doğru boyanırken, yağan kar gecenin içinde beyaz bir kontur oluşturuyordu. Üşüyen damların, duvarların üstüne konmuş bu beyazlığın kendine özgü sıcaklığı da vardı... Beyaz olan aydınlıktı... Beyaz olan temiz ve geleceğin güzel bir sayfasıydı.


TARİHİN UTANÇ YILLARI

Dışarda yağmur yağıyor.


CUMA OCAKLI VE TANRI’NIN AĞLADIĞI SAATLER

Alsancak’ta yeni açılan Güncel Sanat A-Galerinin kapısını çalıp içeri girdim.. Sonra Tablolara.. Sonra ressamın ruhundan, beni çoğaltan renklere.. Bu bir imgesel öyküydü aslında..


BODRUM’DA DELFİ - SANAT

Teknolojik gelişimler  hayatımızın bütün  algı boyutlarında müthiş değişiklikler yaparak ruhumuzu işgal etmeye devam ediyor. Siber-Bilişim çağda bütün kavramlar yeni ve farklı tanımlarla yerini almaya başladı bile.. Eskiden turizm derken; salt deniz, kum, güneş algılanırken  ve herkes denizi kumu, güneşi olan ülkeleri hayal ederken şimdi  insanoğlunun gelişen olanaklarıyla  bunları  her yerde yapılabileceğini gördü.. Artık, deniz olması gerekmiyor; yapay göletler, yapay derinlik ve  simülasyon dalgalar, taşıma plaj kumu, solar  cihazlar ve her mevsimde hem de bir yerlere taşınmadan deniz turizminin  gerçekleştirilebileceği görüldü.. Yapay –illüzyon görüntüler  asla gerçeğin tadını sıcaklığını, keyfini vermiyorsa da artık bunların farkına varan da yok..


ÖRNEK GAZETE -EGE’DE BUGÜN

Yıl 1997.. İzmir’de serseri mayın dolaşıyorum. Sürgüne gönderilmiş bir memur olarak haksızlığa uğramanın ve devlet dediğimiz faşist sisteme karşı zayıf-cılız direnmenin; haklı ama  zayıf olmanın yılları… Gazetelerde  boy boy  hırsızların aile fotoğrafları arasında Yeni Asır gazetesinde “Şevket Bilgin Köşe Yazarlığı Yarışması” var..


HOŞ GELDİN ZERDÜŞT

Yolun sonuna ulaşanın yeni yola ihtiyacı vardır..


İMGELERİN PARÇALANMASI-4

 


HAYATIN SIRLARI         

Kuşların  dilini öğrenin..


ÖNCE  İNSAN  OLMAK..

Kardeşlik, aynı kaderi paylaşmanın bilincidir.


ŞİİR YOĞUN BAKIMDA

Havalar serinledi..


ROTARY KONAK -2

Ay ne kibar, ne kibar..


ROTARY KONAK -1

Bir sessiz gözlemci yaşamın, üst üste birikmiş gözler. Yine gün batıyor, yine penceresiz dört duvarın arkasında yığıldı umut. Bir kucak dağ havası soluyor buz odaları... Oysa, solgun gün batışının martı kanatlarına yüklenişidir bu saatlerde rüzgar. Utangaç aydınlığın süzülüşü dağları aşıp da körfezde, inceden bir kızıllık dökülür mısra mısra şiir ilkyazın ılık esintisine yüklenmiş aydınlık.


Zamanı Çalmak

Her şey değişiyor..


AFFET BİZİ ŞEYHMUS

Affet beni Şeyhmus.. Affet beni kardeşim..


Gözlerin ve Filistin

Gün böyle başlar ansızın rüzgar renginde çığlık söyler sabaha


YEREL  YÖNETİMLER  VE  SANAT

“Bu şehirde


ŞAİR VE İNTİHAR  

Smyrna,  kaderini değiştirecek, geçmişin o renkli günlerine götürecek beyaz atlı  kahramanını beklemekten bıktı. Pagos tepesine doğru yükselen  binlerce aracın bıraktığı hava kirliliğini taşıyan  bulutlar  birbirine yaslanıp kentin üstünden geçtikçe, yorgun sokaklardan geçen  seyyar satıcı sütçülerin de ayak izleri azaldı.


BAK SEVGİLİM

BAK SEVGİLİM


ADIM  CUMARTESİ..

Beni kaçırdılar anne..


SAVAŞ VE İNSAN

Yıllardır açlıkla mücadele  eden, içmek için suyu, yemek için ekmeği, savaşmak için hiçbir silah gücü olmayan, yorgun, yoksul ve zayıf düşmüş olan insanlara uçaklarla bomba yağdırmak, uzaktan kumanda füzelerle, toplarla saldırmak ,arkasından çelik yelekli, miğferli ve son sistem kameralı, termal silahlarla hiçbir savunma gücü olmayan insanlara saldırmak ve öldürmek güç değil, tam tersi aşağılık duygusu içinde güçsüzlüğün ifadesidir.


GİLGAMEŞ DESTANI ve İBRAHİM ÜLGER


HOŞÇA KAL  MARDİN..

Her mevsimin kendine ait kitabesinde, kimliğini hep durgun suların tarih aynasında saklayan ve oynayan çocuklar vardır. Bu, ayrıca coğrafyanın anlatamadığı Turabdin kokusudur.


AYDIN  GEÇİNEN  IRKÇILAR

Ah yüreğimin az gelişmiş bölgesi sen Müslümansın


ORTADOĞU VE EMPERYALİZM

100 yıl önce bu coğrafya da çizilen sınırlar asla rastlantı değildi. Başta İngiltere ve Fransa olmak üzere emperyal güçler leşlerini toplayıp bu coğrafyadan ayrılırken yıllar sonra kullanılmak üzere çizdikleri haritanın bugünkü fotoğrafını görüyorlardı. Akraba toplulukların arasına çekilen sınırlar, binlerce insanın ölümüne neden olan mayınlar, ilerde kullanılmak üzere dağıtılan aşiretler, etnik kökenler hep bilinçli, planlı ve art niyetli projelerin ilk adımıydı. Osmanlıyı parçalayarak intikam alan Batılı barbarların öfkesi geçmemiş,100 yıl sonra birbirine kırdırtmak üzere  coğrafyanın mozaik yapısını  şekillendirmişlerdi.