Ege’de Hareket Dramaturgisi çalıştayı

Ege Üniversitesi Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı, “Dansçılar İçin Oyunculuk” dersinin bir parçası olarak “Hareket Dramaturgisi” başlıklı bir öğrenci çalıştayı düzenledi. Etkinlikte, özgün sahneleme biçimiyle dikkat çeken performans, beden farkındalığı ve duygusal anlatımla izleyiciyi etkiledi.


  • Oluşturulma Tarihi : 26.05.2025 16:50
  • Güncelleme Tarihi : 26.05.2025 16:50
  • Kaynak : BÜLTEN
Ege’de Hareket Dramaturgisi çalıştayı haberinin görseli

Ege Üniversitesi (EÜ) Devlet Türk Musikisi Konservatuvarı, öğrencilerinin sahne deneyimlerini zenginleştirmek ve bedensel ifadelerini geliştirmek amacıyla “Hareket Dramaturgisi” başlıklı bir öğrenci çalıştayı düzenledi. EÜ Konservatuvarı Dans Salonu’nda gerçekleşen etkinliğe Konservatuvar Müdürü Prof. Dr. Ali Maruf Alaskan, akademisyenler, öğrenciler ve sanatseverler katıldı. Koreografi ve sahne tasarımı koordinatörlüğünü Prof. Dr. Sema Erkan ve Doç. Dr. Barbaros Ünlü’nün üstlendiği etkinlik, öğrencilerin bedensel farkındalık ve koreografi teknikleriyle sahneye koyduğu özgün bir performansla izleyiciye sunuldu. Etkinlikte, balmumundan yapılmış heykellerin erimesiyle gelişen hareketlerin dramatik anlatımı, izleyiciyi derinden etkileyen bir görsel ve duygusal deneyim sundu.


Etkinlik hakkında bilgi veren Prof. Dr. Sema Erkan, “Türk Halk Oyunları Bölümü’nün ‘Dansçılar İçin Oyunculuk’ dersinin öğrenim çıktısı olarak; beden dili kullanımı ve farkındalığı, konsantrasyon ve koreografi teknikleri gibi kazanımların vücut bulduğu bir hareket dramaturgisi çalışmasıdır. İfade yeteneği, hikâye anlatımı, iletişim, duygu ve düşünce bağlantısı, oyuncular ve dansçılar için dramatik anlatımın önemli noktalarıdır. Bu tür etkinliklerde öğrenciler, belirli bir dönemin ya da kahramanların kostümlerini giyer ve onları canlandırırken izleyiciyle etkileşimde bulunurlar. Öğrencilerimizin kendi seçtiği karakterlerin bir müzedeki balmumu heykellerini temsil ettiği performanslarında, müzede çıkan yangın ile birlikte heykeller ısının etkisiyle kontrollü biçimde erir. Bu erime süreci boyunca iç aksiyonun ve minimal koreografinin korunması esastır” diye konuştu.

“Sahneleme biçimi özgün bir yaklaşıma dayanıyor”

Etkinliğin özgün yapısını vurgulayan Doç. Dr. Barbaros Ünlü ise “Kullanılan sahneleme biçimi oldukça özgün bir yaklaşıma dayandı. Performans, balmumundan yapılmış heykellerin sergilendiği ve çıkan yangın nedeniyle kontrollü olarak erimeye başladıkları bir müze atmosferinde canlandırıldı. Heykellerin erime süreciyle birlikte performansçıların iç aksiyonları ve mimiksel koreografileri eş zamanlı olarak gelişim gösterdi. Bu süreçte figürlerin erime anının izleyiciyi kendine çekmesi amaçlandı” dedi.

Kitaro ve Nicholas Lens’in eserlerinin müzikleriyle gerçekleştirilen performansta öğrenciler yalnızca bedensel ifadeleriyle değil, aynı zamanda duygusal anlatımlarıyla da dikkat çekti. Öğrenciler, seçtikleri dönemsel kahramanları canlandırırken izleyiciyle kurdukları etkileşim aracılığıyla adeta hareketin diliyle hikâye anlattı.

“Hareket Dramaturgisi Çalıştayı”, öğrencilerin sahne deneyimi kazanmalarına katkı sağlarken, bedenin anlatım gücünü de ortaya koydu.

Çalıştay sonunda, DTMK Müdürü Prof. Dr. Ali Maruf Alaskan öğretim üyelerine ve öğrencilere teşekkür etti.

Yazarımız Kim ?

BÜLTEN