- Eğitim
- 26.06.2025 16:44
Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nin yürütücülüğünü yaptığı Avrupa Birliği destekli projede, öğretmenlere ve eğitimcilere yönelik hazırlanan “Strateji Kılavuzları” ve “El Kitabı” yayımlandı. Proje, öğrenim dezavantajlarının üstesinden gelmek için okul-aile ortaklığını güçlendirmeyi hedefliyor.
Ege Üniversitesi, Avrupa Birliği destekli “Okul+Aile İşbirliği” projesi kapsamında önemli bir aşamayı daha geride bıraktı. Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Osman Ferda Beytekin’in yürütücülüğünde sürdürülen uluslararası projede, öğretmenler ve eğitim politikası yapıcılarına yönelik iki kapsamlı kaynak yayımlandı: Okul+Aile İşbirliği Strateji Kılavuzları ve Öğretmenler İçin El Kitabı. Proje, özellikle dezavantajlı öğrenciler için kapsayıcı bir eğitim ortamı oluşturulması hedefiyle okul ve aile arasındaki bağları güçlendirmeyi amaçlıyor. Prof. Dr. Beytekin, yayımlanan kaynakların eğitimcileri sadece bilgilendirmekle kalmadığını, aynı zamanda eğitim sisteminde eyleme geçmeleri için bir çağrı niteliği taşıdığını ifade etti.
Yürütülen proje kapsamında; Sofya Üniversitesi, Atina Yaşam Boyu Öğrenme Enstitüsü, Aproximar, PRISM, Growth Coop ve Ege Üniversitesinin iş birliğiyle Okul+Aile İşbirliği Strateji Kılavuzlarının hazırlandığını ifade eden Prof. Dr. Osman Ferda Beytekin, “Hazırlanan bu belgeler; okullar ile aileler arasındaki ortaklığı güçlendirmeye yönelik uygulanabilir stratejileri, en iyi uygulamaları ve temel çerçeveleri ortaya koymaktadır-. Bu ortaklık, özellikle dezavantajlı geçmişe sahip öğrenciler için kapsayıcı eğitim ortamlarının sağlanmasına odaklanmaktadır. Okul+Aile Birliği Strateji Kılavuzları, sadece bir kaynak değil, aynı zamanda eğitimciler, politika yapıcılar ve aileler için bir eylem çağrısıdır. Kılavuz, ulusal ve Avrupa düzeyinde bütüncül politikaların gerekliliğini, ebeveyn katılımının teşvik edilmesini ve eğitimcilerin ailelerle etkili iletişim kurma becerileriyle donatılmasını ön plana çıkarmaktadır. Okul ve ev arasındaki iletişimin geliştirilmesinden, ebeveynlerin karar alma süreçlerine dâhil edilmesine kadar birçok strateji, destekleyici eğitim ekosistemleri oluşturmak için yol haritası sunmaktadır. Eğitimcilerin mesleki gelişimi bu süreçte temel bir unsurdur; bu gelişim ailelerle daha iyi iş birliği kurmalarına, katılım önündeki engelleri aşmalarına ve öğrencilerin başarısını desteklemelerine olanak sağlar. Kılavuz aynı zamanda, okullarda güven, kapsayıcılık ve iş birliğini teşvik etmenin önemini vurgulayarak aile katılımını ve öğrenci başarısını artırmayı hedeflemektedir. Okul+Aile Ortaklığı, güçlü ve iş birliğine dayalı ilişkiler kurarak her çocuğun desteklendiği ve her ailenin sürece dâhil olduğu daha adil bir eğitim sistemi oluşturulabileceğini ortaya koymaktadır” dedi.
Okul-aile ortaklıklarını güçlendirmek ve erken okul terkini azaltmak için eğitimciler açısından temel bir kaynak olma niteliği taşıyan Okul+Aile İşbirliği El Kitabı da yayımladıklarını vurgulayan Prof. Dr. Osman Ferda Beytekin; kitabın, Sofya Üniversitesi, Atina Yaşam Boyu Öğrenme Enstitüsü, Aproximar, Growth Coop, PRISM ve Ege Üniversitesinin iş birliğiyle hazırlandığını söyledi.
Hazırlanan rehberin, öğretmenlerle, ailelerin daha güçlü iş birliği kurmalarını sağlayarak; araştırmaya dayalı öneriler, stratejiler ve etkinlikler sunduğunu belirten Prof. Dr. Osman Ferda Beytekin, “El kitabının önemli bölümleri, ebeveyn katılımının çeşitli yönlerini ele almakta; faydalarını ve engellerini, öğretmenlerin aileleri sürece dahil etmede oynadığı kritik rolü ve etkili okul-aile eylem planları oluşturmak için pratik önerileri içermektedir. Ayrıcaher okulun benzersiz ihtiyaçlarını vurgulayarak, okul-aile ittifakını güçlendirmek ve öğrencilerin bütünsel gelişimini desteklemek için uyarlanmış stratejiler sunmaktadır. Bu el kitabı, ebeveyn katılımını teşvik etmeye yönelik rehberlik kapsamında, okul terkine yol açan zorlukların belirlenmesi ve uygulanabilir çözümler sunarak; eğitimcileri daha kapsayıcı ve destekleyici eğitim ortamları oluşturma konusunda güçlendirmeyi amaçlamaktadır” dedi.