25 Haziran 2026, Perşembe 15:33
32°C İzmir

Eğitim-İş'ten çağrı: Güvenli okul, sağlıklı eğitim istiyoruz

Eğitim-İş, eğitim emekçilerine yönelik artan şiddet ve eğitimde yaşanan sorunlara dikkat çekmek amacıyla 26 Haziran'da Ankara'da Milli Eğitim Bakanlığı önünde, Türkiye genelinde ise il milli eğitim müdürlükleri önünde basın açıklaması yapacağını duyurdu 

Eğitim-İş'ten çağrı: Güvenli okul, sağlıklı eğitim istiyoruz haberinin görseli
3 dk okuma süresi

Eğitim-İş, ‘Eğitimde Her Türlü Şiddete Son! Güvenli Okul, Sağlıklı Eğitim İstiyoruz!’ başlıklı açıklamasında, eğitim ortamlarının güvenli alanlar olmaktan çıktığını ve eğitim emekçilerinin her geçen gün daha fazla baskı ve şiddetle karşı karşıya kaldığını belirtti. Sendika, 2025-2026 eğitim-öğretim yılına ilişkin hazırladığı yıl sonu değerlendirme raporunu kamuoyuyla paylaşmak ve eğitimde yaşanan sorunlara dikkat çekmek amacıyla 26 Haziran Cuma günü alanlarda olacaklarını duyurdu.
Açıklamada, öğretmenlere yönelik şiddetin arttığı, meslek onurunun sistematik biçimde değersizleştirildiği ve öğrencilerin geleceğe dair umutlarının zayıflatıldığı savunuldu. Eğitim-İş, eğitim emekçilerinin ve öğrencilerin yaşam hakkını savunmak için ‘Güvenli Okul, Sağlıklı Eğitim’ talebini kamuoyunun gündemine taşıyacaklarını ifade etti. Sendika ayrıca eğitimde liyakatsizlik, adaletsizlik, gericilik, piyasacılık ve şiddetin her türüne karşı tüm yurttaşları ve basın emekçilerini yapılacak açıklamalara katılmaya davet etti.

LİYAKATSİZLİK, ADALETSİZLİK, GERİCİLİK, PİYASACILIK…

Sendikanın çağrısında yer alan ifadeler şöyle: “Eğitim ortamlarının güvenli alanlar olmaktan çıktığı, en meşru haklarını dile getiren eğitim emekçilerinin polis şiddetine uğradığı, meslek onurumuzun sistematik biçimde değersizleştirildiği ve öğrencilerimizin geleceğe dair umutlarının zayıflatıldığı bu süreç tahammül sınırlarını çoktan aşmıştır. Eğitim-İş olarak 26 Haziran Cuma günü, 2025-2026 eğitim-öğretim yılına dair hazırladığımız yıl sonu değerlendirme raporumuzu paylaşmak, okullarda ve meydanlarda öğretmenlere yönelik artan şiddete dikkat çekmek, eğitim emekçilerinin ve öğrencilerimizin yaşam hakkını savunmak, ‘Güvenli Okul, Sağlıklı Eğitim’ talebimizi kamuoyuna taşımak amacıyla Ankara’da MEB önünde, ülke genelinde ise il milli eğitim müdürlükleri önünde olacağız. Eğitimde liyakatsizliğe, adaletsizliğe, gericiliğe, piyasacılığa, şiddetin her türlüsüne karşı tüm halkımızı ve basın emekçilerini MEB önündeki açıklamamıza davet ediyoruz.”

0 Yorum

Henüz yorum yapılmamış. İlk yorumu siz yapın!

Bir Yorum Bırakın

E-posta adresiniz yayımlanmayacaktır. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir.