EÜ Reklamcılık öğrencilerinden sektöre gerçek projelerle güçlü adım

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü öğrencileri, Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği için hazırladıkları bitirme projelerini jüri karşısında sundu. Gerçek müşteri deneyimi sunan etkinlikte, 16 grup çevre bilinci temelli kampanya projeleriyle yarıştı.

  • Oluşturulma Tarihi : 23.06.2025 13:12
  • Güncelleme Tarihi : 23.06.2025 13:12
  • Kaynak : BÜLTEN
EÜ Reklamcılık öğrencilerinden sektöre gerçek projelerle güçlü adım haberinin görseli

Ege Üniversitesi İletişim Fakültesi Reklamcılık Bölümü son sınıf öğrencileri, bahar dönemi bitirme projeleri kapsamında Buğday Ekolojik Yaşamı Destekleme Derneği için geliştirdikleri yaratıcı kampanya fikirlerini sektör temsilcileri, akademisyenler ve dernek yöneticilerinin yer aldığı jüri önünde sundular. Toplam 16 grubun yer aldığı sunum etkinliğinde, sürdürülebilirlik ve çevre bilinci temalı reklam kampanyaları değerlendirildi. Etkinlik sonunda “Garip Grup İşler” ajansı birincilik ödülünü kazandı.

Egeli öğrencilere gerçek müşteriyle çalışma imkanı

Etkinlik kapsamında konuşma yapan Reklamcılık Bölüm Başkan Yardımcısı Dr. Öğretim Üyesi Murat Çelik, “Son sınıf öğrencilerimiz, her iki dönemde de ‘Bitirme Projeleri I ve II’ dersi kapsamında gerçek müşteriyle birlikte çalışma imkânı yakalıyorlar. Bunun onlar için faydalı olduğunu, onlarla yaptığımız görüşmelerde görüyoruz. Özellikle eğitim-öğretim hayatları boyunca öğrendikleri; araştırma yapmak, bir reklam fikri bulmak, bunu o şirketin kimliğine göre planlamak, yaratıcı bir fikre oturtmak, müşteriye sunmak, medya planı yapmak ve bütçesini hazırlamak gibi konularda bu projeler çok yönlendirici oluyor ve iyi bir deneyim alanı sunuyor. Bu nedenle öğrencilerin, mezun olup sektöre hazırlandıkları bu dönemde, en azından bitirme projelerinde iki farklı gerçek müşteriyle deneyim yaşamalarının onlar için çok önemli olduğunu düşünüyoruz.” dedi.

16 grup sunum yaptı

Bitirme projeleri kapsamında öğrencilerin bir sivil toplum kuruluşuyla iş birliği yapmalarının önemine dikkat çeken Dr. Öğretim Üyesi Çelik, “Bir diğer önemsediğimiz konu da öğrencilerimizin hem ticari bir projeyle hem de sivil toplum kuruluşuyla çalışma deneyimi kazanmaları. İlk dönemde sağlıklı atıştırmalıklar üreten Fropie markasıyla çalışmalar yürütmüştük. Bu dönemde ise Buğday Ekolojik Destekleme Derneği ile ortak bir çalışma gerçekleştirdik. Derneğin strateji kurulu üyesi olan Oya Ayman ile iletişime geçtik; kendisi bize çok yardımcı oldu ve derneğin böyle bir çalışmada yer almaktan mutluluk duyacağını iletti. Sürecin nasıl işleyeceği hakkında Buğday Derneği’ni bilgilendirdik ve olumlu geri dönüş aldıktan sonra, yönetim kurulu başkanı Leyla Aslan ile de bir görüşme gerçekleştirdik. Bu görüşmeler sonucunda öğrencilerin çalışacağı konuları belirledik. Dernek Yönetim Kurulu Başkanı Oya Aslan, öğrencilerimizin hangi konularda çalışacaklarını anlattıkları sunuma bizzat katıldı. Öğrencilerle toplantı yaparak nasıl bir şey istediklerini ve nelere dikkat etmeleri gerektiğini aktardı. Böylece süreç başlamış oldu. Yaklaşık üç ay boyunca öğrencilerimiz araştırmadan başlayarak bugünkü sunum aşamasına kadar çalışmalarını sürdürdü. Toplamda 16 grup sunum yaptı. Her grubun öğretim üyelerinden danışmanları vardı. Bazı öğretim üyeleri iki, bazıları ise üç gruba danışmanlık yaptı. Sonrasında öğrenciler sunumlarını yaparak bu deneyimi sahnede yaşamış oldular. Projelerin hem bize hem öğrencilere hem de Buğday Ekolojik Destekleme Derneği’ne katkı sunduğunu düşünüyoruz. Umarım kariyerlerinde de bu deneyimden faydalanırlar” diye konuştu.

Jüri değerlendirmesinin ardından kazananlar belli oldu

Proje sunumlarının ardından değerlendirme jürisinde yer alan Merve Peker, Büşra Bezirgan ve Reklamcılık Bölümü öğretim üyeleri sunulan bitirme projelerini değerlendirerek, öğrencilere yorumlarını aktardı. Değerlendirmeler sonucunda birinciliği İlayda Su Al, Gamze Topcan, Umut Deniz, Cemre Ezmen ve BelindaBer’den oluşan “Garip Grup İşler” ajansı kazandı. İkinciliği SümeyraSain, Berra Erdoğan, Bedirhan Işık, Zeynep Sude Müftüoğlu, Umut Berkay Algül ve İrem Özçınar’ın üyesi olduğu “Fable” ajansı elde ederken; Önder Çağdaş Yaman, Duygu Bozkurt, Burcu Almina Altınay ve Ege Teberdar’ın oluşturduğu “3Monkeys” üçüncülü oldu. Sunumları beğenilen Deniz Aytekin, ErsaKarahoda ve Nur Sena Çaka’nın üyesi olduğu “House AD” ise mansiyon ile derecelendi.
Etkinlik kapsamında 2024-2025 akademik yılı içerisinde çeşitli yarışmalarda ödül alan Reklamcılık Bölümü son sınıf öğrencileri; BelindaBer, ErsaKarahoda, Deniz Aytekin, Sıla Kocamanoğlu, Şule Emine Toktaş, Seda Nur İrece, Baran Saltaş, İlayda Su Al, Cemre Özmen, Ezgi Kaplan, Aleyna Turan, Yasemin Salık sahneye davet edilerek başarılarından dolayı bölüm öğretim üyeleri ve sınıf arkadaşları tarafından bir kez daha tebrik edildi.