Bargello hızla büyümeye devam ediyor

Temelleri 1950 yılında Gonca kolonyaları olarak atılan Bargello parfüm mağazaları, büyümeye hızlı bir şekilde devam ediyor


  • Oluşturulma Tarihi : 04.05.2016 07:36
  • Güncelleme Tarihi : 04.05.2016 07:36
  • Kaynak : HABER MERKEZİ
Bargello hızla büyümeye devam ediyor haberinin görseli

ONURHAN ALPAGUT

Temelleri 1950 yılında Gonca kolonyaları olarak atılan Bargello parfüm mağazalarının Ege'deki ilk basın toplantısı gerçekleştirildi.

Pasaport Kordon Otel'de düzenlenen basın toplantısına Bargello Genel Müdürü Taha Can ve firma Pazarlama Müdürü Kemalettin Çağan katıldı. Toplantıda firmanın gidişatı ve hedefleri hakkında basın mensupları bilgi aktarıldı.

HEDEF YÜZDE 60 BÜYÜME

Basın toplantısında konuşan Bargello Genel Müdürü Taha Can, firmanın dünyanın pek çok yerinde faaliyet gösterdiğini kaydetti. Can, “Bargello’nun temelleri 1950 yılında atıldı. O dönemin en fazla bilinen kolonya markalarından Gonca Kolonyaları zaman içerisinde büyüyerek bugünlere geldi. Şu anda parfümün yanı sıra ortam ve oto kokuları da olmak üzere 4 değişik kategoride ürünleri mevcut. Şirketin hedefi parfüm sektöründe büyümenin yanı sıra, kişisel bakım ürünleri ve renkli kozmetikte de var olma yönünde.2015yılına yüzde 40 büyüme hedefiyle giren Bargello geçtiğimiz yıl 28 mağaza açtı. Hedef, doğru yerde doğru zamanda optimum mağaza sayısına ulaşmak olan 2015 yılında iki seçim oldu. Bayilerini böylesine bir dönemde sıkıntıya sokmamak adına kısa bir duraklama dönemi yaşandı. Bu duraklama 2016 hedeflerinin çıtasını daha da yükseltti. Bu yıl hedef yüzde 60 büyüme. Başta İstanbul, İzmir, Antalya, Kocaeli, Kayseri, Gaziantep, Adana, Sakarya, Konya gibi üretim ve tüketimin yoğun illerde 67 yeni mağaza açılması hedefliyoruz" diye konuştu.

DÜNYANIN 4 BİR YANINDA FAALLER

Can, “Bargello şu an dünyanın 24 ülkesinde 160 konsept satış noktasına sahip. Bu mağazaların önemli bir bölümü franchisedır. Ayrıca yine kendi markası olan Raphella, araç ve oda kokuları için 10 ülkede toptan satış kanalları da mevcuttur.Yurtdışı operasyonları Türkiye’den daha hızlı ilerliyor. Sonuçta kurumsallaşma kültürü, iş disiplinleri daha farklı. Ayrıca yurtdışındaki tüketiciler daha duyarlı ve bilinçli. Kaliteli üretim yapma maliyetlerinin yüksek olduğunu biliyor. Bargello’nun çevre, doğa ve hayvan haklarına olan duyarlılığının da farkında.Oysa Türk tüketicisi bu toplumsal konulan yeni öğreniyor. Dolayısıyla bazen tercih hataları yapabiliyorlar. Ancak Türk tüketicilerine bu bilinci aşılama noktasında çalışmalar da sürdürülüyor. 2016 yılında ise hedef, bulunduğu ülkelerde hem pazar payını hem de mağaza sayılarını arttırmak. Markaya ilham veren İtalya’da ise çok yakın bir süre içerisinde mağaza hizmete açılacak. Şüphesiz ki, tüketicilerin ürüne kolay ulaşabilmeleri satış için hayli önemlidir. Hali hazırda Ortadoğu, Balkanlar ve Batı Avrupa’daki mağazalar son derece başarılı işler yapıyor. Özellikle Bulgaristan ve Hollanda mağaza anlamında büyüme hedefleri olan ülkeler. Amaç daha çok şube ile ürünleri ulaşılabilir kılmak" dedi.

2016'DA DAHA DA BÜYÜMEYİ HEDEFLİYORUZ

2016 yılının kendileri için bir büyüme yılı olduğunu belirten Can, “Gıda, temizlik malzemesi ve kozmetik insanların vazgeçilmezi. Kozmetik ve özellikle de parfüm insanlara mutluluk veren, hatta bulundukları ortamda özgüvenlerini arttıran önemli bir ihtiyaç. Bu nedenle insanların hayatlarına renk katacak, mutluluklarını etrafındaki insanlarla da paylaşabilecekleri yeni ürünler de tüketicilerin kullanımına sunulacak. Ayrıca 2016 Bargello’nun iletişim yılı olacak. Tüketiciler Bargello’yu her yerde görecekler. Yeni konseptler, yeni reklamlar ve iletişim faaliyetleri içerisinde tüketicilerle buluşulacak. Kişisel bakım pazarı her yıl ortalama yüzde 8-9 aralığında büyüyor. Parfüm sektörünün buradaki payı için rakamsal bir değerlendirme yapılması mümkün değil. Zira, sektör denetimsiz, kalite standartlarında yoksun bir sürü firmayı bünyesinde barındırıyor. Uluslararası markaların taklitleri çok fazla. Denetimler yetersiz. Bunun sonucunda da haksız rekabet doğuyor. Mutlaka devletin, özellikle üretim kalitesi noktasında denetleme yapması lazım. Bargello 2016 yılında parfüm, renkli kozmetik, kişisel bakım pazarlarında yeni ürünler geliştirirken, lüks tüketim için de Fransa ve Türkiye’de tasarım firmaları ile farklı mağaza konseptleri çalışmalarını sürdürecek" açıklamasında bulundu.