Sayfa Yükleniyor...
Turizm sektörü en sıkıntılı sezonu geride bırakırken, Egeli turizmcilerin yüzü yarıyıl tatile ile güldü. 15 gün günlük tatil boyunca termal otellerdeki doluluk oranı hafta sonunda yüzde 100e ulaştı
E. ÇAĞLA GENİŞ-ÖZEL HABER
Türkiyenin önemli termal turizm tesislerinin bulunduğu Ege Bölgesinde, sömestr tatili nedeniyle termal otellerde yoğunluk yaşandı.
Sömestr tatilinin kış aylarına denk gelmesinden dolayı termal otellere tercihin daha fazla olduğunu söyleyen Egeli turizmciler, Denizli, Afyon ve İzmirde bulunan termal otellerdeki doluluk oranının hafta sonunda yüzde yüze ulaştığını kaydetti. 2016 yılında turizmde yaşanan sıkıntılı süreci iç pazarın destekleriyle aşmaya çalışan turizmciler, yerel yönetimlere daha fazla tanıtım yapılması için çağrı yaptı.
OTELLER DOLDU
Yarıyıl tatilinin turizme yansımalarını değerlendiren Ege Turistik İşletmeler ve Konaklamalar Birliği (ETİK) Başkanı Mehmet İşler,vatandaşın tercihinin ağırlıklı olarak termal oteller olduğunu belirtti.Denizli, Afyon ve İzmirde bulunan termal tesislerin sömestr tatilinde istenilen bereketi aldığını dile getiren İşler, Tercihlerin ağırlıklı olarak iç pazar ağırlıklı olduğu sömestr tatilinde öğrencilerimiz için özel programlar yapmıştık. Bu programlara göre iki türlü tercihler daha çok yoğunlaştı. Bunlardan bir tanesi yurtiçi diğeri de yurtdışı. Yurtiçinde özellikle kayak ve termal ağırlıklı tesislerimizde doluluk oranı yüzde 100e ulaştı. Ancak bir de yurtdışına çıkışlar oldu. Özellikle Avrupaya doğru bir talep geldi. Yurtdışına çıkmak yerine iç pazarın tercih edilmesinin nedeni ise termal ve kayak merkezleri oldu. Ege Bölgesi her ikisi de imkan tanıyor. Özellikle Ödemiş ve Ispartadaki kayak merkezimiz iyi talep gördü. Bunun yanı sıra vatandaşlarımız Türkiye genelinde Uludağ, Erciyes ve Palandökene de talep gösterdi. Egede ise Afyon, Denizli ve İzmir son derece talep gördü ve oteller doldu dedi.
YEREL YÖNETİMLERE ÇAĞRI
2016 yılının turizm açısından sıkıntılı geçtiğini hatırlatan İşler, sektörün iç pazarın destekleri ile krizi aşmaya çalıştığını söyledi. Daha fazla tanıtım yapılması için yerel yönetimlere çağrı yapan İşler, Türkiye turizmi bu zor şartlar altında iç pazarın desteklemesi ve teşvikleriyle bu krizi aşmaya çalışıyor. Biz daha fazla tanıtımın olmasını istiyoruz. Özellikle yerel yönetimlerden ve tanıtma vakıflarından. Diyoruz ki, mümkün olduğu kadar tanıtım ve PR yapın. Hem iç pazarda hem dış pazarda Özellikle Avrupa pazarında algıyı değiştirmek adına tanıtıma daha fazla bütçe ayrılmalı. Bu konudaki çalışmaların artırılmasını istiyoruz açıklamasında bulundu.
TERMAL OTELLERDE YOĞUNLUK
Sömestr tatilinin kış aylarına denk gelmesinden dolayı termal otellere tercihin daha fazla olduğunu söyleyen Çeşme Turistik Otelciler Birliği (ÇEŞTOB) Yönetim Kurulu Üyesi Yakup Demir, ilçedeki termal tesislerin yılbaşında ve yarıyıl tatilinde tam kapasite çalıştığını şimdi de yaz tatiline yönelik erken rezervasyonların tüm hızıyla sürdüğünü vurguladı.Demir, Çeşme, olarak yarıyıl tatilinden oldukça memnunuz. Özellikle termal otellerimizde doluluk hafta sonları tam, tam hafta içi de yüzde 80 civarlarında seyretti. Geçmiş yıllara oranla değerlendirdiğimizde oldukça iyi bir noktadayız. Havalar çok soğuk olduğunda, hatta son 30 yılın en soğuk havaları yaşadığımızdan dolayı biraz müzdaribiz. O da misafirlerimizin genelde içeride kalması, Alaçatı, Çeşme Marina gibi yerleri gezememesi esnafa çok katkı sağlayamaması zamanlarını otelde geçirmeleri etkili oldu bu soğuk havadan. Bu yüzden çok fazla Çeşme esnafına katkı sağlamadı ama bunun dışında otellerimizdeki doluluk gayet iyiydi diye konuştu.
ERKEN REZERVASYONLAR BAŞLADI
Yeni sezondan umutlu olduklarını ve erken rezervasyonların da tüm hızıyla sürdüğünü dile getiren Demir, Turizmi olumsuz yönde etkileyen bir takım faktörler var. Bu faktörlerin direnci oldukça yüksek olduğu için Çeşmeli turizmciler olarak bizim bunları yok etme gibi bir gücümüz yok. Dolayısıyla Türkiyenin gidişatına bıraktık. Biz en iyi olmak için Çeşme adına uğraş veriyoruz. Yeni sezondan umutluyuz. Erken rezervasyonlar başladı. Gayet iyi gidiyor. Dış turizm Çeşmede çok fazla etkili değil. Daha çok iç turizme yönelik bir turizm yapımız var. Bu yüzden Antalya ve Marmaris gibi çok fazla riskimiz yok. Yeni sezonun 2016 yılının bir tık önünde geçeceğini umut ediyoruz. Tabiî ki Türkiyenin siyasi konjonktrü çok önemli bu noktada. Eğer ekonomide ve siyasette pembe bir tablo olursa turizm her zaman hızla satın olur bu olumlu havayı. Olmazsa da hızla düşüşe geçer. Huzur ve güven istiyoruz. Bunlar olursa turizm hızla yükselir. Biz umuda bağlı bir hayat yaşıyoruz. Umudu hala yok etmedik. İnşallah huzur ve güven olursa biz de daha güçlü oluruz. Olmazsa biz de olmayız ifadelerini kullandı.
Haber Merkezi