Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER), çeşitli konularda Cumhurbaşkanlığı ile iletişime geçmek için vatandaş yararına açılmıştır. Vatandaşların sıkıntı, arzu ve önerilerini hızlı bir biçimde Cumhurbaşkanlığı’na iletmek ve çözüm alabilmeleri için kurulan bu sistem; bu zamana kadar birçok insanın sorunlarını çözmüştür.
Başbakanlığa bağlı olarak 2006 yılında hizmete sunulan Başbakanlık İletişim Merkezi (BİMER) gibi vatandaşların daha kolay bilgi sahibi olabilmesi ve sorunlarını iletmesi kurulan CİMER bilgi taleplerini ve şikayetleri değerlendirmeye alıyor ve en geç 30 gün içerisinde sorunlara yanıt veriyor. Çevremde konuştuğum birkaç kişi CİMER’in stabil bir biçimde çalıştığını ve şikayetleri hızlı bir biçimde değerlendirdiğini ifade etti. Bununla beraber ben de geçtiğimiz gün Buca Belediyesiyle yaşadığım bir sorunu CİMER’e ilettim, şimdi dönüş bekliyorum.
Gelelim CİMER’in nasıl kullanıldığına. CİMER, istek, öneri ve şikayetlerin gerekli alanlara daha hızlı iletilmesini sağlayan bir mekanizma. Daha önceden kullanılan BİMER’e benzer bir şekilde işleyen CİMER’e başvurular kurumun resmi internet adresinde yapılabildiği gibi e-Devlet üzerinden de gerçekleştirilebiliyor. CİMER başvuru işlemleri Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi’nin resmi internet adresi olan “cimer.gov.tr” üzerinden gerçekleştirilebiliyor. Kimlik bilgilerinin yer aldığı sayfada bulunan istek, görüş öneri, ihbar, şikayet ve bilgi edinme hakkı seçeneklerinden birini işaretleyerek istenilen mesaj kuruma iletilebiliyor. Bununla beraber e-Devlet üzerinden de başvuru yapmak mümkün. Hatta e-Devlet ile daha hızlı ve pratik bir biçimde istek ve şikayetlerinizi iletebiliyorsunuz.
NASIL BAŞVURURUZ?
Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi yani CİMER üzerinden şikayet, öneri ve isteklerinizi dile getirmek için siteye giriş yapıp ana sayfadan giriş için ilgili yerleri doldurmanız gerekmektedir. Bu ilgili yerlerde TC kimlik numarası, numara, anne kızlık soyadı ve ad soyad gibi bilgilerin girilmesi istenmektedir. Daha sonra kimlik doğrulamasının ardından da tüm şikayetlerinizi ilgili alanda belirli kategorileri seçtikten sonra mesajınızı yazarak dile getirebilirsiniz. Tüm zorunlu alanlar doldurulduktan sonra mesaj kısmına 1500 karakter kullanarak şikayetinizi yazıyorsunuz. Konuyla alakalı olarak varsa dosya eklentisi de koyabiliyorsunuz. Yapmış olduğunuz başvurular 30 gün içerisinde cevaplanıyor.
Şikayetlerinizi ilettikten sonra, başvurunuz hakkında size bir başvuru kodu verilmektedir. Daha sonra herhangi bir konuda başvurusu yapılan istek, öneri ve şikayetin sonuçlarını öğrenmek için yine kurumun internet adresi üzerinde bulunan bilgilerin doldurulması ardından “başvuru sorgulama” seçeneğinin seçilmesi gerekiyor. Ara ara sisteme girerek, başvurunuzun durumunu kolaylıkla sorgulayabiliyorsunuz. Cumhurbaşkanlığı İletişim Merkezi (CİMER) adını taşıyan birim, tıpkı BİMER gibi, bir halkla ilişkiler merkezi gibi çalışmalarını yürütüyor. Vatandaşın sorunlarına çare arayan bu birim bakanlıklarla koordineli bir biçimde çalışıyor.
KULLANIN!
Bana kalırsa devletin bizlere sunduğu bu imkanı kullanmamız gerekiyor. Çözüme kavuşturamadığınız konuları, istek ve şikayetlerinizi CİMER’e bildirerek hem sorunun çözülmesine vesile oluyorsunuz hem de sizden sonra başkalarının da bu tip sorunlar yaşamasını engelliyorsunuz. Ben özellikle yerel yönetimler noktasında CİMER’in kullanılması gerektiğini düşünüyorum. Bir çeşit kontrol mekanizması olarak çalışan sistem, sıkıntılı durumlarda mağdur vatandaşın yanında oluyor.