Maalesef senelerdir olduğu gibi hala İzmirlilerin ESHOT’la imtihanı sürüyor. Üstelik yerel seçimler de yaklaşırken, herhangi bir değişim olmuyor. Artık göz boyamak için bile çalışma yapmayan belediye, insanların her sabah balık istifi bir biçimde trafikle mücadele etmesine neden oluyor. Otobüslerin geç gelmesinden tutun, ağzına kadar dolmasına ayrıca korkunç bir trafiğe takılmasına kadar birçok sorun yaşanıyor. Sözde trafiğin yükünü azaltmak i.in yapılan hiçbir çalışma da başarıya ulaşmıyor. Bunların başında da tramvay geliyor. Tramvayın geçtiği yoğun noktaların çoğunda önceye nazaran daha fazla sıkışıklık görmeye devam ediyoruz.
Her geçen gün durakta otobüs beklerken, bir vatandaşın otobüsün vaktinde gelmediği konusunda yakındığını duyuyorum. Otobüsler hareket saatlerine uyulmadığından ve seferlerinin de sık olmamasından ötürü tıklım tıkış oluyor, insanlar nefes alamayacak duruma geliyor. Hele de eski tip bir otobüse bindiyseniz yandınız. Havalandırmalar doğru düzgün çalışmıyor, engelliler araca binemiyor. Balık istifi bir halde yaşam standartlarınızı en alt seviyede hissederek evinize ya da işinize gitmeye çalışıyorsunuz. Eski tip otobüslerde bir diğer sıkıntı da havalandırma deliklerinin kırık olması. Tam tepenizde kırılmış, dökülmüş bir havalandırma deliği olması, gideceğiniz yere vardıktan sonra yediğiniz rüzgardan ötürü saatlerce baş ağrısı çekmeniz demek. Maalesef ESHOT’larda buna çok sık rastlıyoruz.
ENGELLİLER ÇİLE ÇEKİYOR
Sefer sayılarının sık olmaması ve otobüslerin hareket saatlerine uymaması en çok engellileri vuruyor. Henüz güzergahının 2. durağında tıkış tıkış olan otobüslere, engelliler sırf bu yüzden binemiyor. Zaten yeterli olmayan otobüs sayısından ötürü yeterince bekleyen engelliler bir de bu araçlara binemediğinden ötürü diğer otobüsleri bekleyerek zaman kaybına uğruyor. Fakat baktığınız zaman İzmir Büyükşehir Belediyesi kendisini Engelsİzmir projesiyle, tüm zorlukları aşar bir biçimde yansıtıyor. Otobüslerin engellilerin binişlerine uygun olmamasının yanı sıra, sesli uyarı sisteminin olmaması da büyük sıkıntı. Bununla beraber otobüs duraklarına hala ne sesli uyarı sistemi ne de görsel uyarı sistemi yapıldı.
VATANDAŞ ŞİKAYETLERİ
Şimdi sizlerle vatandaşların son 1-2 hafta içerisinde ESHOT’la alakalı olan şikayetlerini paylaşacağım.
Sabahları 108 numaralı Eserkent-Üçyol hattında sürekli problem çıkıyor. Sabahları seferler yetersiz kalıyor bir sürü kişi otobüse binemiyor. Binmeyi başaranlar ise balık istifi gidiyor ve nefes almaya dahi yer yok! Mahalle halkı olarak ESHOT'a defalarca mail atmamıza rağmen bir çözüm üretilmedi. (Mübeccel)
874 ve 374 numaralı otobüsler hareket saatlerini kendileri belirliyor galiba. Hiçbir zaman ESHOT’un resmi sitesindeki hareket saatlerine uyulmuyor. ESHOT’a defalarca yazmama rağmen şikayetlere 1 ay sonra cevap veriliyorlar verilen cevaplar hep aynı sizi sallamıyorlar. (Erdinç)
171 numaralı otobüsünüzün sürekli dengesiz seferleri yüzünden işe geç kalıyor ve her seferinde yarım saat gibi bekliyorum. Her hattan ikişer tane geçerken niye bu hat böyle? Alternatifiniz de yok senelerdir aynı sıkıntı. (Serdar)
ESHOT’a ait 705 numaralı otobüs hattında sürekli sorun yaşıyoruz. 19.00’da kalkması gereken otobüs 19.30’da yani diğer sefer saatinde kalktı. Zaten sefer aralığı 30 dakika bazen 40 dakika. Başka alternatif olarak otobüste yok mecbur bekliyorsunuz. İzmir’in merkezinde hem 90 dakika uygulaması yok hem sefer saati aralığı çok uzun hem de arada gelmiyor. (Elif)