Günümüzde pazarlama oldukça önemli bir alan olarak karşımıza çıkıyor. İşin kurumsal kimliğini yansıtan logolar, belirli renkler kullanılarak tasarlanıyor ve daha sonra kullanılmaya başlanıyor. Bilindiği üzere dünyanın en önemli markaları, renkleriyle hafızamızda yer ediyor. “True Colors: What Your Brand Colors Say About Your Business” adı altında hazırlanan bir inografikte yer alan açıklamalara göre, doğru renkleri seçmek oldukça önemlidir. Örneğin logonuzda, web sitenizde ve ürününüzde kullanacağınız renkler; satış ve pazarlama stratejilerinizi arttırmanızı sağlayacaktır. Araştırmalara göre dünyanın en büyük markalarının yüzde 29’u kırmızı, yüzde28’i siyah ya da gri, yüzde 33’ü mavi, yüzde 13’ü ise sarı rengi kullanıyor. Peki marka algısında çok önemli bir noktada bulunan renkler bizlere firma hakkında ne söylüyor?
Kırmızı Renk
Kırmızı tepki ve tutkuyu hatırlatan bir renktir. Kırmızı rengin özellikleri şunlardır: “Agresif, enerjik, provokatif ve ilgi çekici.” Kırmızı genellikle yemek, otomotiv, tarım ve teknoloji gibi alanlarda sıklıkla kullanılmaktadır. Kırmızı rengin fazla tercih edilmediği sektörler ise; giyim, finans, enerji ve havayoludur.
Mor Renk
Mor renk gizemli ve zarif bir renk olarak öne çıkmaktadır. Asil, sofistike, nostaljik, gizemli ve ruhani gibi özellikleri olan bu renk genellikle teknoloji, finans ve sağlık sektörlerinde kullanılmaktadır. Bununla beraber enerji ve tarımda fazla tercih edilmemektedir.
Mavi Renk
Markalar tarafından en çok kullanılan renk olan mavi, insanların ferah hissetmesini sağlamaktadır. Bu rengin özellikleri şunlardır: “Güvenilir, sağlam, güvenli, sorumluluk sahibi.” Mavi renk genellikle enerji, finans, teknoloj, sağlık, havayolu ve tarım sektörlerinde kullanılmaktadır. Bununla beraber otomotiv ve yemek sektörleri bu renkle fazla ilgilenmemektedir.
Yeşil Renk
Yeşil renk, sağlık, sakinlik, tazelik ve ferahlığı ifade etmektedir. Özellikleri, zenginlik, sağlık, prestij ve huzurdur. Yeşil renk, enerji, finans, yemek, ev eşyası ve teknoloji gibi sektörlerde sıklıkla kullanılmaktadır. Bununla beraber giyim, otomotiv ve havayolu gibi sektörlerde pek tercih edilmez.
Sarı Renk
Sarı renk iyimserliği ve umudu temsil eder. Müşterilerin dikkatini çekecek nitelikte olan bu renk aynı zamanda enerjiyi ve yaratıcılığı da hissettirir. Sarı renk, ışık saçan, pozitif, motivasyon, yaratıcılık, sıcaklık gibi özelliklere sahiptir. Bu renk yemek, ev eşyası ve enerji sektörlerinde sıklıkla kullanılırken; finans, otomotiv, giyim ve teknoloji gibi sektörlerde tercih edilmemektedir.
Turuncu
Turuncu renk hayat dolu ve heyecan uyandıran bir renktir. Bu nedenle aktif ve enerjik firmalar genellikle turuncuyu tercih eder. Turuncu, canlılık, eğlence, oyuncu ve hayat dolu gibi özelliklere sahiptir. Genellikle sağlık ve teknoloji alanlarında tercih edilmektedir.
Kahverengi
Kahverengi güç, sadelik ve sabitliği yansıtır. Genellikle giyim, otomotiv ve tarım sektörlerinde kullanılmaktadır.
Siyah Renk
Siyah, sofistike bir renktir. Prestij, değer, zamanın ötesinde özelliklerine sahiptir. Genellikle tekstil, teknoloji ve otomotiv sektörlerinde kullanılır. Bununla beraber enerji, finans, havayolu, sağlık ve yemek sektörlerinde pek kullanılmaz.
Beyaz Renk