Pazarlama şirketlerin, hangi malların veya hizmetlerin müşterilerinin ilgisini çekeceğini tayin etmeleri ve satışlar, iletişim ve işletme idaresi geliştirmeleri için strateji belirleme sürecidir. Pazarlamada müşterilerin ihtiyaç ve isteklerini belirleme, öngörme ve tatmin sağlama en önemli konulardır. Pazarlama müşterileri çekmek için kullanıldığından, işletme yönetimi ve ticaretin temel bileşenlerinden biridir. Pazarlamacılar ürünü başka işletmelere (B2B pazarlama) veya doğrudan tüketicilere (B2C pazarlama) yönlendirebilirler.
Söylemeye gerek yok pazarlama ilk zamanlardan bu yana çok hızlı bir şekilde gelişti ve daha birçok pazarlama türü filizlendi. Bazıları kesinlikle diğerlerinden daha etkili. Ben de köşemde etkili yöntemlerden bahsedeceğim.
Geleneksel Pazarlama
Geleneksel pazarlama, internetin hayatımıza girişine kadar var olan yöntemleri içermektedir. Örneğin gazete ve televizyon gibi kanallarda marka tanıtımını ifade eder. Bilgiler kolay erişilebilir ve kolay ulaşılabilir olmadığından, geleneksel pazarlamanın çoğu basılı, televizyon reklamları ve reklam panoları gibi taktiklere dayanıyordu.
Dijital Pazarlama
Dijital pazarlama, kitlelere yeni yollarla ulaşmak için geleneksel yolları bir kenara koyan pazarlama biçimidir. Dijital pazarlama geleneksel pazarlamanın tam tersidir. Bu pazarlama türü, bir elektronik cihaz veya internet kullanan tüm pazarlama çabalarını kapsar. İşletmeler, mevcut ve potansiyel müşterilerle bağlantı kurmak için arama motorları, sosyal medya, e-posta ve diğer web siteleri gibi dijital kanallardan yararlanır:
Arama Motoru Pazarlaması: Arama motoru pazarlaması veya SEM, işletmenizin ürün veya hizmetlerinin arama motoru sonuç sayfalarında görünür olmasını sağlamak için gereken tüm çalışmaları içerir. Bir kullanıcı belirli bir anahtar kelimeyi yazdığında, SEM işletmenizin bu arama sorgusu için en iyi sonuç olarak görünmesini sağlar.
İçerik Pazarlaması: İçerik pazarlama, dijital pazarlamada önemli bir araçtır, çünkü içerik, Google gibi arama motorlarının yanı sıra kitlelerin web'de ihtiyaç duydukları bilgileri bulmalarına olanak tanır. Tanım olarak, içerik oluşturmayı, yayınlamayı ve hedef kitlenize dağıtmayı içerir. İçerik pazarlama programının en yaygın bileşenleri sosyal medya ağları, bloglar, görsel içerik ve araçlar, e-kitaplar veya web seminerleri gibi premium içerik öğeleridir.
Sosyal Medya Pazarlaması: Sosyal medya pazarlaması, markanızı ve ürünlerinizi Facebook, Instagram, LinkedIn ve Twitter gibi çeşitli sosyal medya platformlarında tanıtmak için içerik oluşturmanızı ifade eder.
Video Pazarlama: Video pazarlama, videoyu reklam olarak kullanmayı içeren bir tür içerik pazarlamasıdır. Fikir, marka bilinirliğini artırmak, geri dönüş sağlamak ve fırsatları yakalamak için videolar oluşturmak ve bunları web sitesine, YouTube'a ya da sosyal medyaya yüklemeyi içerir.
Sesli Pazarlama: Sesli pazarlama, insanları eğitmek ve ilgilendikleri konularla ilgili soruları yanıtlamak için Amazon Alexa ve Google Home gibi akıllı hoparlörleri kullanmayı içerir.