Yeni tip koronavirüsün (Kovid-19) tüm dünyayı etkisi altına almasıyla beraber, dijitalleşmenin önemi bir kez daha ortaya çıktı. Salgınla birlikte şirketler için dijitalleşme konusu eskiye göre daha büyük önem kazandı. Bunun nedeni ise iş yerlerinin karantina sürecinde hem çalışanları, hem tedarikçileri hem de müşterileriyle girdikleri etkileşimde yaşanan farklılıklar oldu. Bu farklılıklar sonuçların daha net görünmesine ve dijitalleşmenin zorunluluğuna vurgu yaptı. Tüm dünyada yaşanan koronavirüs süreci, şirketlere iş süreçleri konusunda neden dijitalleşme adımları atmaları gerektiğini gösterdi.
Son zamanlarda sıklıkla duyduğumuz dijital dönüşüm (digital transformation) kavramı birçok alanda karşımıza çıkmakta ve sektörleri de etkilemektedir. Sürekli olarak gördüğümüz bu kavramın ne olduğunu sizler de merak ediyorsunuzdur, bu nedenle size kısaca dijital dönüşümden bahsedeceğim ve gelecekte bizlere neler sağlayacağını anlatacağım. Dijital dönüşüm kısaca, markaların ve firmaların –hatta kişilerin- dijital çağa ayak uydurma amacıyla teknolojinin tüm süreçlerinden yararlanmayı ifade ediyor. Dijital dönüşüm kısaca, bir şirketin, kurumun ya da kuruluşun dijital çağa ayak uydurmak için, pazarlamadan iş modeline, otomasyondan organizasyon yapısına kadar her şeyini yeni dünya araçları (teknolojik araçlar) ile yapmasına verilen genel bir tanımdır. Bu nedenle dijital dönüşümü sadece internet sitesi vs. diye anlatmamız biraz abes kaçar. Gazetemizde özellikle de son aylarda yayınlanan haberlerde de sürekli olarak dijital dönüşüm kavramına rastlıyorsunuzdur… Dijital devrimi tam anlamıyla yaşadığımız bu günlerde, artık hemen hemen herkesi dijital mecraları sıklıkla kullanıyor. Bu nedenle gerek haber gerekse de diğer mecralarda bu kavramla sürekli olarak haşır neşir oluyoruz. Teknolojik gelişmeler, günlük hayatımızda giderek artan bir rol oynuyor. Şirketler ve markalarda bu nedenle tüketicilere beklenti içerisinde oldukları dijital deneyimleri sunabilmek için çabalıyor. Dijital dönüşümü tüm benliğinde yaşayabilen ve kullanıcılarına sunan firmalar yükselişe geçerken, bu teknolojilere uzak duran firmalar ise yavaş yavaş pazardaki etkilerini kaybediyor. Günümüzde daha fazla marka, dijital stratejilere olan bağlılıklarını yeniliyor, bu sayede de hedef kitleyi ellerinde tutarak gün geçtikçe de daha fazla insana ulaşma imkanını elde ediyor. İşte hal böyle olunca da birçok uzman firmalara, dijital dönüşüme bir an önce adapte olmalarını öneriyor.
DÖNÜŞÜME EĞİLMEK GEREK
Markalar, kendi stratejileri doğrultusunda dijital dönüşümü doğru bir şekilde kullanmalıdır. Sırf dijital dönüşüme ayak uyduracağız diye, olur olmadık teknolojileri kullanmak da anlamsız bir seçenektir ve tüketiciyi yorabilir. Bu nedenle her marka, kurum ya da kuruluş; dijital dönüşümün onlar için gerçekten ne ifade ettiğini ve nasıl uygulamaları gerektiğini incelemeli, analizler doğrultusunda ise iyi bir planlama yapmalıdır. Örneğin hangi uygulamaların hangi platformlarda ve süreçlerde kaliteli sonuçlar verebileceği raporlanmalıdır. Bunun sonucunda da hedef kitleye yönelik yapılan çalışmalardan olumlu getiriler alınabilir. Fakat olur olmadık her teknolojiyi kullanmak gereksiz yere para harcamak ve zarar etmek anlamına gelir.
Dijital dönüşüm kavramının içerisinde, web 2.0, mobil, genişbant internet, bulut bilişim, dijital medya, büyük veri, yapay zeka, artırılmış gerçeklik, nesnelerin interneti ve 3B yazıcılar gibi teknolojik gelişmelerin etkileri bulunmaktadır. Marka, kurum ve kuruluşlar bu teknolojileri benimseyerek; dijital dönüşüm sürecinin içerisine girmiş oluyorlar. Hal böyle olunca da müşteriler / hedef kitle ile yakınlaşıyor ve sınırları da ortadan kaldırmış oluyorlar. Siz kendinizden pay biçin; teknolojik gelişmelere ayak uyduran bir markadan mı alışveriş yapmak istesiniz? Yoksa klasik yöntemleri izleyen ve ağır işleyen bir markadan mı? Müşterilerin alışveriş alışkanlıklarına göre yavaş yavaş şekillenen dijital dönüşüm kavramına mutlaka tüm firmaların / kuruluşların adapte olması gerekmektedir. Aksi takdirde teknolojik süreçlere ayak uydurmayarak, yok olabilirsiniz…
Günün Vegan Tarifi
Kurabiye
Malzemeler
1 su bardağı sızma zeytinyağı
50 gr esmer şeker
Un
1 çorba kaşığı sirke
1 paket vanilya
1 tatlı kaşığı zencefil
2 tatlı kaşığı tarçın
1/2 su bardağı elma rendesi
Yapılışı
Yağ ve şeker mikserde çırpılır. Un haricindeki tüm malzemeler ilave edilir. Mikserin devri düşürülerek un azar azar katılır. Hamur kıvamını aldığı zaman yağlı kâğıda sarılarak 1/2 - 1 saat kadar buzdolabında bekletilir. Merdane ile açılan hamurdan kalıpla şekiller çıkartılır. Kurabiyeler 170 derecede kenarları pembeleşene kadar 12-15 dakika pişirilir.