Ege’de Mühendislik Eğitiminde Dijital Dönüşüm Semineri

Ege Üniversitesi, Avrupa Birliği Ufuk Avrupa Programı kapsamında yürütülen VILLAGE Projesi çerçevesinde, mühendislik eğitiminde dijitalleşmenin önemini vurgulayan bir seminer düzenledi. Etkinlik, akademisyenlerin sanal gerçeklik tabanlı öğrenme ortamları ve dijital dönüşüm süreçlerine dair bilgi alışverişinde bulunmalarını sağladı.

  • Oluşturulma Tarihi : 28.07.2025 15:24
  • Güncelleme Tarihi : 28.07.2025 15:24
  • Kaynak : BÜLTEN
Ege’de Mühendislik Eğitiminde Dijital Dönüşüm Semineri haberinin görseli

Ege Üniversitesi, mühendislik eğitimine dijital dönüşüm katmak amacıyla önemli bir seminer gerçekleştirdi. Avrupa Birliği Ufuk Avrupa Programı kapsamında desteklenen Marie Skłodowska-Curie Actions (MSCA) projesi VILLAGE (Virtual Innovative Learning Laboratories for Global Engineering Education) çerçevesinde düzenlenen etkinlik, mühendislik fakültesi öğretim elemanlarına yönelik oldu. Ege Üniversitesi Kimya Mühendisliği Seminer Salonu’nda düzenlenen seminerde, dijitalleşmenin mühendislik eğitimindeki rolü, sanal gerçeklik tabanlı öğrenme ortamlarının potansiyeli ve pandemi sonrası laboratuvar eğitimine yönelik ihtiyaçlar ele alındı. Seminerde, Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Yasin Ay’ın yanı sıra İzmir'deki Azerbaycan Devlet Ziraat Üniversitesi ve Münster Teknoloji Üniversitesi'nden katılımcılar da yer aldı.

VILLAGE PROJESİ KAPSAMINDA DİJİTALLEŞME VE SANAL GERÇEKLİK

Avrupa Birliği destekli VILLAGE Projesi kapsamında pandemi sonrası mühendislik laboratuvar eğitimine dair dijitalleşme süreci ve sanal gerçeklik tabanlı öğrenme ortamlarının potansiyeli tartışıldı. Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi öğretim üyesi Dr. Öğr. Üyesi Yasin Ay'ın sunumuyla yapılan seminerde, Azerbaycan Devlet Ziraat Üniversitesi ve Münster Teknoloji Üniversitesi'nden katılımcılar da yer aldı. Etkinlik, dijitalleşmenin mühendislik eğitimindeki rolüne dikkat çekmekle kalmayıp, akademisyenler arasında deneyim paylaşımını da teşvik etti. VILLAGE Projesi, mühendislik öğrencileri ve eğitmenlerine yönelik sürdürülebilir ve çok kültürlü bir sanal laboratuvar eğitim modeli geliştirmeyi amaçlıyor.
Seminerde, pandemi sonrası mühendislik laboratuvar eğitimine yönelik ihtiyaçlar, dijitalleşme süreci ve sanal gerçeklik tabanlı öğrenme ortamlarının potansiyeli ele alındı. Etkinlik, dijitalleşmenin mühendislik eğitimindeki rolüne dikkat çekmenin yanı sıra, akademisyenler arasında iyi uygulama paylaşımını da teşvik etti.
VILLAGE Projesi, mühendislik öğrencileri ve eğitmenleri için sürdürülebilir, çok kültürlü ve çok disiplinli bir sanal laboratuvar eğitim modeli geliştirmeyi hedefliyor. Geleceğin mühendislik laboratuvarlarının nasıl şekillendiğine ve projenin detaylarına www.thevillageproject.eu adresinden ulaşılıyor.